Superlacné reťazce sú na Slovensku hitom. Slováci sa vrhajú na tovar za 1 euro

Novinky Slováci nakupujú lacný tovar
Slováci nakupujú lacný tovar. Zdroj: shutterstock.com/Drazen Zigic

Slovensko masívne zaplavujú predajne so superlacným tovarom. Slováci sa v súčasnosti pri nákupoch zameriavajú práve na cenu produktov a tak obchodné reťazce s lacným diskontným tovarom u nás rastú ako huby po daždi. V našom nedávnom článku sme vás informovali o raketovej expanzií zahraničného reťazca Acion, ktorý u nás počas roka 2023 otvoril už 12 maloobchodných predajní s diskontným tovarom. Holandský reťazec pokračuje v rozširovaní počtu prevádzok aj naďalej. Pre Slovákov sú ultranízke ceny veľkým ťahákom.

Action pokračuje v masívnej expanzií

V súčasnosti ponúka reťazec Action lacný diskontný tovar v deviatich slovenských mestách. V Bratislave nájdeme tri jeho predajne, ďalšie sú rozmiestnené po všetkých kútoch Slovenska. Zákazníci môžu navštíviť tieto obchody v Martine, Rimavskej Sobote, Kežmarku, Michalovciach, vo Zvolene, Trnave, Topoľčanoch a dve predajne v Spišskej Novej Vsi. Slováci v týchto obchodoch môžu nájsť každý deň až 1 500 produktov s cenou nižšou ako 1 euro.

Portál Aktuality informoval, že Action momentálne pracuje na príprave šiestich ďalších predajní na Slovensku. Päť z nich stihne otvoriť ešte v tomto roku a jednu začiatkom roka 2024. Objavia sa v trnavskom a nitrianskom Maxe, prešovskom Novume, ale aj v Skalici, Malackách a Ružomberku.

Na svojej webovej stránke Action uvádza, že aj naďalej hľadá ďalšie nové priestory, ktoré by ešte viac zvýšili jeho podiel na slovenskom trhu. „Keďže chceme byť čo najbližšie k našim zákazníkom, neustále hľadáme príležitosti na otvorenie predajní v nových oblastiach a partnerov na spoluprácu.”

„Na Slovensko len prichádzame, ale náš potenciál naďalej rásť a rozširovať sa je naozaj vysoký.”

Binance
97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Slováci zmenili nákupné správanie, lacný tovar pochováva tradičné značky

Na Slovensku expandujú nie len diskontné reťazce ako Action, Pepco, Kik či Tedy. Chystá sa k nám aj poľská Biedronka so svojou sieťou lacných potravín. „Proces spustenia prevádzky v novej krajine je viacstupňový a časovo náročný, takže konkrétne informácie o prvých predajniach možno očakávať najskôr o niekoľko mesiacov,” povedal pre Aktuality šéf z odboru pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Arkadiusz Mierzwa.

Slováci si lacný tovar mimoriadne obľúbili, čoho dôkazom je aj pokles nákupov v tradičných predajniach. Kedysi veľmi obľúbená sieť predajní Studio Moderna, pod ktoré patria značky Top Shop, Dormeo aj Delimano zaznamenala extrémny pokles ziskov a dostala sa do hlbokej straty. Výsledkom toho bolo ukončenie jej činnosti na Slovensku a vyhlásenie konkurzu, o tejto téme sme vás informovali pred niekoľkými dňami.

Nákupné správanie Slovákov sa v posledných rokoch výrazne zmenilo. Hlavným dôvodom bol silný nárast cenovej hladiny. Najmä ekonomicky slabšie skupiny spotrebiteľov ani nemajú inú možnosť ako sa sústrediť pri nákupoch na čo najnižšie ceny. Z tejto skutočnosti ťažia práve zahraničné reťazce so superlacným tovarom, ktoré masívne zaplavujú slovenský trh.

Prečítajte si aj: Obľúbená aplikácia už o pár dní definitívne skončí. Ktorí Slováci sa s ňou rozlúčia?

Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.