200 000 eurová pokuta za každodennú chybu. Na toto by si mala dávať skupina Slovákov pozor

  • Experti odporúčajú zákazníkom, aby si pred každým online nákupom dôkladne prečítali obchodné podmienky.
  • Až 80 percent slovenskej populácie využíva internetové obchody.
  • Každý predávajúci je zo zákona povinný doručiť objednaný tovar najneskôr do 30 dní.
Novinky 200 000 eurová pokuta za každodennú chybu
200 000 eurová pokuta za každodennú chybu. Zdroj: Shutterstock.com/Owlie Productions, godongphoto
Flockers PCBitmarkets

„Mnohí spotrebitelia sa mylne spoliehajú na to, že v prípade problémov im kontaktné údaje predajcu poskytne kuriérska služba,” upozorňuje Spoločnosť ochrany spotrebiteľov. Kuriérske spoločnosti však nemajú povinnosť overovať údaje na zásielkach a nemôžu garantovať ich správnosť.

Experti preto odporúčajú zákazníkom, aby si pred každým online nákupom dôkladne prečítali obchodné podmienky a uložili si všetky dostupné informácie o predajcovi. Zvlášť dôležité je to pri nákupoch zo zahraničných e-shopov, kde môže byť dodatočné získavanie kontaktných údajov komplikované.

V prípade, že internetový obchod neuvádza jasné podmienky vrátenia tovaru alebo neposkytuje kompletné kontaktné údaje, spotrebitelia by mali zvážiť nákup u iného predajcu. Opatrnosť pri výbere e-shopu sa môže ukázať ako kľúčová najmä v prípadoch, keď dodávka mešká alebo tovar nespĺňa očakávania.

Nakupujete prostredníctvom internetu?

Online nakupovanie je na Slovensku populárne

Európsky prieskum E-shopper barometer od spoločnosti DPD odhalil, že až 80 percent slovenskej populácie využíva internetové obchody. Každý druhý Slovák nakupuje online pravidelne. Po dočasnom poklese v roku 2022 sa záujem o e-shopy opäť zvyšuje a blíži sa k najvyšším číslam, ktoré boli zaznamenané počas pandémie. Upozornil na to portál Teraz.sk.

Výskum, ktorý zahŕňal vyše 24-tisíc respondentov z 22 krajín Európy, vrátane 1009 účastníkov zo Slovenska, priniesol zaujímavé zistenia. „Verní zákazníci tvoria chrbtovú kosť e-commerce – realizujú až 87 percent všetkých online transakcií. V priemere uskutočnia viac ako štyri nákupy mesačne, pričom online nakupovanie tvorí viac ako 18 percent ich celkovej nákupnej aktivity,” informovala spoločnosť DPD.

Najviac Slováci cez internet nakupujú módne produkty, ktoré si online objednáva takmer 70 percent zákazníkov. Na druhom mieste sa umiestnili kozmetické výrobky s 58 percentami, tretiu priečku obsadila obuv s 52 percentami.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.