- ZSSK patrí medzi troch najlepších dopravcov sveta v súťaži UIC.
- Prestížne ocenenie získali moderné tatranské električkozubačky s ekologickým prístupom.
- ZSSK ročne prepraví viac než 70 miliónov cestujúcich.
ZSSK ako ekologická voľba
ZSSK zdôrazňuje, že vlaková doprava má zásadný význam pre ochranu životného prostredia. V roku 2024 sa vďaka vlakom podarilo znížiť emisie CO₂ o približne 300-tisíc ton. Dopravca pravidelne podporuje aj environmentálne projekty. Jeho zamestnanci v kampani „Do práce na bicykli 2025” ušetrili ďalších 60 ton CO₂ a obhájili prvenstvo vo všetkých kategóriách.
Spoločnosť sa každoročne zapája aj do Európskeho týždňa mobility.
Úspech ZSSK ukazuje, že slovenská železnica sa dokáže zaradiť medzi svetových lídrov v oblasti turizmu a udržateľnej dopravy. Kombinuje moderné technológie, komfort pre cestujúcich a dôraz na ekológiu. Pre Slovensko je toto uznanie dôležitým signálom, že dokáže ponúknuť kvalitné a inovatívne riešenia aj v medzinárodnej konkurencii.
Spokojnosť cestujúcich vlakmi sa zvýšila
V prvom polroku 2025 dosiahla spokojnosť so službami Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) hodnotu 65,6 bodu. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená nárast o 0,8 bodu. Cestujúci si najviac všímajú vyššiu presnosť vlakov a lepšie fungujúce prípoje.
Ako sme informovali v tomto článku, najväčší posun nastal v oblasti presnosti vlakov. Hodnotenie tejto kategórie vzrástlo o 5,1 bodu oproti poslednému kvartálu 2024. Zákazníci taktiež oceňujú lepšie informovanie o meškaní, ktoré si polepšilo o 3,2 bodu. ZSSK pripisuje tieto výsledky dôslednejšej koordinácii dopravy a rýchlejšej komunikácii so zákazníkmi.
Ľudia si všimli aj častejšie vlaky počas dňa a lepšie nadväznosti medzi vlakmi a autobusmi. Zahusťovanie taktovej dopravy a posilnenie prípojov sa prejavilo v hodnotení pozitívne. Rýchlejšie prestupy a väčší počet spojov zjednodušujú každodenné cestovanie.
Čistota vozňov a prístup sprievodcov zostávajú taktiež na dobrej úrovni. Problém nastal pri dostupnosti pokladní a vnímaní cien lístkov. V druhom štvrťroku 2025 spokojnosť v tejto oblasti klesla o 1,2 bodu. ZSSK priznáva, že situáciu musí riešiť, aby zákazníci nepociťovali obmedzenia.
Prieskum sleduje aj ochotu cestujúcich odporúčať vlaky známym cez ukazovateľ Net Promoter Score (NPS). V druhom kvartáli 2025 dosiahol hodnotu -11, čo je posun oproti minuloročným -19 bodom. Aj keď stále prevládajú kritickejšie názory, trend jasne smeruje k zlepšeniu.