- Cestujúci 1. triedy ZSSK si objednajú jedlo cez QR kód.
- Počet elektronických objednávok počas testovania vzrástol o 270 percent.
- Nové jesenné menu ponúka tekvicový krém, bravčový vrabec aj tiramisu.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa snaží priblížiť cestovanie k vyššiemu komfortu. Od 19. septembra ponúka vo vybraných expresoch a rýchliku na severnej trase Košice – Žilina – Bratislava možnosť objednávky jedla cez QR kód. Službu pripravila spoločnosť Eatster a funguje len vtedy, keď má vlak radený reštauračný vozeň.
Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa zdôraznil, že novinka kombinuje pohodlie, rýchlosť a kvalitu:
Našim cieľom je, aby zákazníci necítili len presun z miesta na miesto, ale aj moderný servis, ktorý cestovanie zmení na príjemný zážitok.

Cestovanie vlakom bude jednoduchšie. Zdroj: ZSSK
Na stoloch a sedadlách 1. triedy sú umiestnené QR kódy, ktoré automaticky doplnia údaje o vlaku a mieste. Cestujúci si vyberie z ponuky, zaplatí online a čaká na notifikáciu z reštauračného vozňa. Jedlo dostane priamo na miesto, a to v jednorazovom obale alebo na tanieri.
Objednávky fungujú počas celej cesty, od odchodu zo stanice až po 15 minút pred príchodom do cieľa. V 2. triede ostáva systém nezmenený – občerstvenie sa dá objednať cez web a vyzdvihnúť v reštauračnom vozni.
Pilotná fáza potvrdila, že ľudia o službu stoja. Počet objednávok stúpol o 270 percent a priemerná hodnota dosiahla 11 eur. Najviac si cestujúci objednávali vyprážaný syr s hranolkami. Reštauračné vozne dokážu denne vydať až tisíc jedál.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
ZSSK predstavuje jesennú ponuku
Spolu so spustením QR služby prišlo aj nové sezónne menu. Cestujúci si môžu dopriať tekvicový krém, bravčový vrabec s kapustou a knedľou či penne s tuniakom a olivami. Sladkým favoritom je tiramisu, ale nechýba ani exotické red kari s jazmínovou ryžou. ZSSK pripravila aj akciu – tiramisu s kávou za 5,90 eura.
Reštauračné vozne fungujú na väčšine diaľkových spojov medzi Košicami a Bratislavou. Ak vo vlaku chýba reštauračný vozeň, obsluhu zabezpečí mobilbar alebo automaty na občerstvenie. Tie už poznajú cestujúci z elektrických jednotiek Panter, ktoré jazdia na linke Bratislava – Banská Bystrica.
ZSSK chce postupne rozšíriť digitálne služby aj na ďalšie linky. QR kódy na objednávanie jedla sú prvým krokom k tomu, aby sa cestovanie vlakom zmenilo na zážitok spájajúci rýchlosť, pohodlie a moderné technológie.