- ZSSK spúšťa pilotný projekt s inovatívnou aplikáciou FAIRTIQ.
- Cestujúci si už čoskoro môžu kúpiť lístky jednoducho cez Check-In/Check-Out.
- Tento moderný spôsob nákupu lístkov zjednoduší cestovanie a urýchli celý proces.
ZSSK- Železničná spoločnosť Slovensko. spustila testovanie pilotného projektu s aplikáciou FAIRTIQ, ktorá umožňuje moderný spôsob nákupu cestovných lístkov na princípe Check-In/Check-Out.
Cestujúci sa na začiatku cesty jednoducho „checknú” v aplikácii a po skončení cesty „checkoutnú”, pričom systém automaticky vypočíta cenu podľa prejdenej trasy a platných taríf. Uvádza sa to v zverejnenej tlačovej správe.
Digitálne služby už dnes využíva viac ako 52 % našich zákazníkov, ktorí si kupujú lístky cez mobil alebo internet. FAIRTIQ je preto pre nás prirodzeným pokračovaním v ceste za jednoduchším a pohodlnejším cestovaním vlakom,” uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
ZSSK zavádza moderné technológie
Pilotný projekt sa začne v januári 2026 a bude trvať jeden rok na vnútroštátnych linkách ZSSK. Cieľom je overiť užívateľskú prívetivosť a vplyv na práva cestujúcich, vrátane ochrany osobných údajov.
Spoločnosť FAIRTIQ pôsobí v deviatich krajinách vrátane Švajčiarska, Rakúska, Dánska a Česka.
„Spolupráca so ZSSK nám umožňuje spoločne rozvíjať moderné technológie v oblasti predaja cestovných lístkov na Slovensku,” uviedol Gian-Mattia Schucan, zakladateľ a co-CEO FAIRTIQ.
Ak bude pilot úspešný, aplikácia by mohla položiť základy dlhodobého riešenia pre slovenských cestujúcich.