ZSSK plánuje vytúžené zmeny. Slovenské nočné vlaky konečne ožijú (FOTO)

  • ZSSK nahradí staré nočné vozne novými klimatizovanými súpravami.
  • Prvé moderné vlaky plánuje nasadiť do prevádzky už v roku 2026.
  • Nové vozne prinesú viac pohodlia, menej hluku a nové trasy.
Ekonomika Slovenské nočné vlaky konečne ožijú
Slovenské nočné vlaky konečne ožijú. Zdroj: ZSSK
Fumbi PCBest Wallet mobil

Nočné cestovanie vlakom po Slovensku prejde veľkými zmenami. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa rozhodla zmodernizovať svoj vozňový park a posunúť nočné vlaky na úroveň 21. storočia.

Cieľom projektu je zvýšiť komfort cestujúcich, predĺžiť životnosť súprav a zatraktívniť železničnú dopravu aj pre dlhšie trasy.

Nielen novšie vlaky

Spolu s modernizáciou chce ZSSK rozšíriť aj ponuku nočných spojov. Nová linka by mala spájať Humenné, Bratislavu a Viedeň, čím sa Slovensko priblíži štandardu západných krajín.

ZSSK má momentálne 30 spacích vozňov, no dvadsiatka z nich pochádza ešte z 80. rokov. Mnohé nemajú klimatizáciu, sú hlučné a energeticky náročné. Dopravca preto plánuje staré vozne vyradiť a nahradiť ich modernizovanými súpravami, ktoré prinesú pohodlie aj nižšie prevádzkové náklady.

Nočné vlaky ZSSK dnes jazdia najmä na trasách Humenné – Bratislava a Humenné – Praha. Nové vozne majú zabezpečiť vyšší komfort aj na týchto linkách, ktoré patria medzi najvyužívanejšie.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

98 %

Nechajte peniaze pracovať za vás.

Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Slovenské firmy majú v projekte kľúčovú úlohu

Modernizácia bude rozdelená do dvoch samostatných verejných obstarávaní – jedno sa týka ležadlových a druhé lôžkových vozňov. Súťaž na prestavbu denných vozňov na ležadlové už skončila.

Víťazom sa stala spoločnosť ŽOS Trnava, ktorá má zmodernizovať 10 vozňov s možnosťou rozšírenia o ďalších 10.

Druhá súťaž, ktorá sa týka lôžkových vozňov, ešte prebieha.

ZSSK momentálne rokuje o cene so spoločnosťou ŽOS Vrútky, pretože predložená ponuka prevýšila pôvodné očakávania. Aj tu počíta s 10 novými vozňami s opciou na ďalších 14. Po ukončení rokovaní má projekt posúdiť Útvar hodnoty za peniaze, ktorý preverí jeho efektívnosť.

Investícia v miliónoch, vlaky plné detailov

Podľa predbežných odhadov jeden ležadlový vozeň bude stáť približne 1,8 milióna eur. V prepočte ide o asi 45-tisíc eur na jedno miesto. Lôžkový vozeň má mať kapacitu minimálne 30 lôžok, ležadlový zhruba 40 miest.

Nové súpravy prinesú klimatizáciu, modernejšie sociálne zariadenia a väčšie súkromie. Lôžkové vozne budú určené pre cestujúcich, ktorí hľadajú komfort a ticho. Ležadlové ponúknu základné vybavenie pre tých, ktorí chcú cestovať lacnejšie.

Nové spoje prinesú vyšší komfort

Nové spoje prinesú vyšší komfort. Zdroj: ZSSK

Prebieha zaujímavá súťaž s Fumbi, kde môžete vyhrať 1 200 eur rozdelených ako 100 eur každý mesiac po celý rok. Jednoduchá účasť cez registráciu, prvý vklad a zadanie kódu KRYPTONAROK – odkaz nájdete tu.

Späť
Strana 1/2Ďalej
txbBybit mobil baner
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.