- ZSSK sa zapája do kampane Do práce na bicykli už siedmy rok.
- Zamestnanci vytvoria tímy a vymenia autá za bicykle, MHD alebo chôdzu.
- Hlavnou cenou je ročný lístok na vlaky v hodnote 1 060 eur.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa v júni 2025 zapája do 12. ročníka kampane Do práce na bicykli. Najväčšia slovenská iniciatíva za udržateľnú dopravu tento rok nesie motto DE-AU-TO-MO-BI-LI-ZÁ-CI-A, ku ktorému ZSSK pridáva vlastnú výzvu: UKÁŽME SVETU, ŽE V ZSSK SA AUTÁ NENOSIA!
ZSSK patrí medzi dlhodobých podporovateľov kampane a zapája sa už siedmy rok za sebou. Zamestnanci vytvoria 2- až 4-členné tímy, ktoré počas júna vymenia autá za bicykle, verejnú dopravu alebo chôdzu. Kampaň začala 1. júna a potrvá do konca mesiaca, pričom tímy sa môžu registrovať do 7. júna.
„Každý rok prinášame do kampane nové prvky na základe spätnej väzby účastníkov,” hovorí Lukáš Riha, koordinátor projektu v ZSSK. „Zaviedli sme interné súťaže a priebežné štatistiky, ktoré pomáhajú udržať motiváciu. V aktuálnom ročníku kladieme väčší dôraz na pravidelnosť dochádzania než na celkový počet kilometrov.”
Riha, ktorý vedie kampaň v ZSSK už ôsmy rok, získal v minulosti ocenenie za svoj aktívny prístup spomedzi 150 koordinátorov z celého Slovenska.
Národný dopravca sa pravidelne umiestňuje v top 5 firiem zapojených do kampane. V kategóriách ako dochádzanie verejnou dopravou a zníženie emisií CO₂ ZSSK opakovane získava prvé miesta. Minulý rok vytvorilo 273 zamestnancov celkom 84 tímov, čo dopravcovi prinieslo dve prvenstvá – v ušetrenom CO₂ a v kilometroch prejdených verejnou dopravou.
Všetci účastníci z ZSSK dostanú darčeky a najlepší v jednotlivých kategóriách získajú špeciálne ocenenia. Tri najúspešnejšie tímy bez ohľadu na spôsob dopravy čakajú hodnotné ceny.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Celoročné cestovanie vlakmi ZSSK ako hlavná výhra
Do celonárodného žrebovania ZSSK venovala lukratívnu cenu – ročný sieťový lístok MAXI KLASIK 1. triedy v hodnote 1 060 eur. Výherca získa možnosť neobmedzene cestovať všetkými vlakmi ZSSK po celom Slovensku. O túto cenu sa môže uchádzať každý účastník, ktorý počas kampane využíval verejnú dopravu.
Pravidlá kampane sú jasné – zúčastniť sa môžu len tímy s 2-4 členmi z jednej organizácie. Do práce nemusíte chodiť najkratšou trasou, stačí tá obvyklá. Aj zamestnanci na home office sa môžu zapojiť a evidovať si svoje obvyklé cesty do práce.
Kampaň víta aj používateľov elektrobicyklov, kolobežiek a elektrokolobežiek. Započítavajú sa aj cesty počas víkendov, ak vtedy pracujete. Okrem hlavnej súťaže pre cyklistov existuje aj kategória pre tých, ktorí chodia verejnou dopravou alebo pešo – podmienkou je absolvovať minimálne 28 jázd v júni.
Tímy môžu tvoriť kolegovia s rôznymi preferenciami dopravy – napríklad dvaja cyklisti, jeden chodec a jeden používateľ verejnej dopravy.
„Nejde nám len o podporu zdravého životného štýlu našich zamestnancov, ale aj o praktické naplnenie hodnôt udržateľnej mobility, ktoré ako železničná spoločnosť presadzujeme,” zdôrazňuje Lukáš Riha. „Každá cesta bez auta znamená menej emisií a čistejšie prostredie pre všetkých.”
Kampaň Do práce na bicykli predstavuje pre ZSSK príležitosť ukázať, že národný železničný dopravca nielen prevádzkuje ekologickú dopravu, ale ju aj aktívne podporuje medzi svojimi zamestnancami.