Známa nábytkárska firma skrátila zamestnancom pracovnú dobu. Ich platy to ale neovplyvní

  • Zamestnanci tak získajú viac priestoru na svoje záľuby, rodinu či oddych, čo by malo viesť k ich vyššej spokojnosti.
  • Namiesto štandardných 40 hodín aktuálne pracujú 37,5 hodiny týždenne.
  • Ich mzda sa však neznížila.
Novinky Známa nábytkárska firma skrátila zamestnancom pracovnú dobu
Známa nábytkárska firma skrátila zamestnancom pracovnú dobu. Zdroj: Shutterstock.com/Roman Zaiets, fizkes

Krajina vychádzajúceho slnka sa v roku 2021 pokúsila prelomiť svoju povesť národa workoholikov. Japonská vláda predstavila iniciatívu na skrátenie pracovného týždňa s dvojakým cieľom – podporiť duševnú pohodu pracujúcich a zvýšiť ich výkonnosť.

Výsledky však nenaplnili očakávania. Podľa údajov japonského ministerstva zdravotníctva, práce a sociálnych vecí sa myšlienka skráteného pracovného týždňa medzi firmami výraznejšie neuchytila.

Prekvapivý nezáujem sa ukázal aj na príklade technologického giganta Panasonic. Keď spoločnosť v roku 2022 spustila pilotný projekt štvordňového pracovného týždňa, možnosť využilo len 150 zamestnancov z celkového počtu 63-tisíc oprávnených pracovníkov, ako uvádza Associated Press. A to napriek tomu, že podobné programy zaviedli aj ďalšie významné japonské spoločnosti vrátane Fast Retailing, Hitachi či finančnej skupiny Mizuho.

Ako poukazuje portál BusinessInsider, drvivá väčšina japonských zamestnávateľov – až 85 percent – sa drží tradičného päťdňového pracovného týždňa. Zdržanlivý postoj zamestnancov k čerpaniu dodatočného voľna má svoje korene v povojnovom vývoji krajiny a dlhoročných pracovných návykoch.

SpäťStrana 3/3
Ďalej
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.