- Tesla predávala autá s chybnými dielmi
- Vinu zvaľovala na vodičov
Americká automobilka, ktorá vznikla pod vedením miliardára Elona Muska, sa brala dlhé roky ako prelomová v oblasti elektromobilov. Aktuálne však čelí veľkému škandálu. Téme sa venoval portál TVNOVINY.
Škandál sa týka konkrétne kolies a hnacích hriadeľov. Automobilka Tesla o poruchových dieloch vedela, ale ich zlyhanie dávala za vinu nesprávnemu štýlu šoférovania.
Tesla to teda dávala za vinu vodičom, ktorí si následne tieto opravy museli platiť z vlastného vrecka. Išlo pritom o autá s nízkym počtom najazdených kilometrov.
To, že Tesla o týchto poruchovostiach vedela, vyplýva z jej dokumentov z rokov 2016 až 2022. Hovorí sa v nich o chronických nedostatkoch a poruchách na jej vozidlách, o ktorých vedela a roky ich sledovala.
Tesla dokonca zasielala technikom po celom svete zápisnice, v ktorých sa jasne písalo, že pokazené súčiastky na ich autách nie sú chybné. Za rok prevádzky servisov, konkrétne od januára 2021 do marca 2022, Tesla celosvetovo vymenila takmer 170-tisíc chybných súčiastok.
Za tie roky sa našlo mnoho prípadov, kedy Tesly s chybnými dielmi ohrozili svoju posádku. Napríklad majiteľovi Tesla Model Y z minulého roka sa len po 115 kilometroch odtrhla predná náprava. Tesla si za opravu vypýtala 13-tisíc eur.
Poruchovosť bola zaznamenaná celosvetovo, pričom problémové autá nemajú vyšší vek ako 7 rokov. Uvidíme, ako sa k prípadu zachovajú úrady v USA a v Európe. Môžu totiž žiadať chybné vozidlá stiahnuť z trhu alebo ich povinne opraviť.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
V Maďarsku vyrastie závod najväčšieho rivala Tesly
Čínsky výrobca elektrických áut BYD postaví svoj prvý európsky závod na výrobu elektromobilov v Maďarsku. Cieľom investície je posilnenie pozície firmy na európskom trhu.
Oznámenie automobilky prichádza takmer tri mesiace po tom, ako Brusel oznámil začatie vyšetrovania poskytovania štátnych dotácií pre čínskych výrobcov elektromobilov. Najnovší krok by tak mohol spoločnosti umožniť vyhnúť sa prípadným dovozným clám.
Automobilka dodala, že nový závod bude stáť v Segedíne. Pre Maďarsko sa rozhodla po tom, ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých európskych štátov vrátane Nemecka a Francúzska. Závod by mal vyrábať elektrické vozidlá a plug-in hybridy pre európsky trh.
Spoločnosť už na maďarskom trhu pôsobí, nie však v oblasti výroby áut. V Komárome vyrába elektrické autobusy. Spoločnosť pôvodne vyrábala aj autá s benzínovým pohonom. Túto produkciu však v minulom roku ukončila a sústredila sa už iba na výrobu elektrických a hybridných modelov.
Prečítajte si aj: Čínska automobilka vybabrala s dovoznými clami. Postaví závod priamo v Európe