Známa aerolinka je na predaj. Podľa cestovných kancelárií to ovplyvní aj dovolenkárov

  • Nie je tomu tak dávno, čo sa spoločnosť vrátila do rúk Čechov.
  • V tejto chvíli je otázne, kto sa stane novým majiteľom aerolinky.
Ekonomika Známa aerolinka je na predaj
Známa aerolinka je na predaj. Zdroj: Shutterstock.com/OlegRi, DavideAngelini
BITmarkets BITmarkets

Česká letecká spoločnosť Smartwings je na predaj. Informuje o tom TV Nova s tým, že záujem o ňu nemajú iba ďalšie letecké spoločnosti, ale aj firmy, ktoré podnikajú na českom trhu v cestovnom ruchu.

Cestovné kancelárie sa však obávajú vzniku monopolu, ktorý by mohol ovplyvniť aj klientov. Hrozí totiž, že ceny zájazdov sa zvýšia.

Ponuky sa hrnú

„Smartwing priebežne dostávali a stále dostávajú ponuky na partnerstvo,” uviedla hovorkyňa spoločnosti Vladimír Dufková. Dodáva, že pre spoločnosť je hlavným kritériom pri evaluácii akejkoľvek ponuky dosiahnutie maximálnych synergií a posun spoločnosti smerom k väčšiemu podielu na trhu.

Nie je tomu tak dávno, čo sa spoločnosť vrátila do rúk Čechov. Akcionári totiž vyplatili čínskych spoluvlastníkov.

Aerolinke Smartwings sa v poslednej dobe darilo. Za úspechom stojí napíklad zlepšenie situácie v leteckej doprave po pandémii koronavírusu. Na základe toho možno konštatovať, že pôjde o obchod vo výške miliárd českých korún. 

V minulosti majitelia tejto aerolinky vyjednávali o predaji napríklad s izraelským dopravcom. Aktuálne sú však medzi favoritmi aj ďalšie firmy, pričom sa povráva, že ide tiež o ľudí, ktorí sú na českom trhu v cestovnom ruchu stálicami.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

Veľký hráč

Jan Papež z Asociácie cestovných kancelárií Českej republiky uviedol, že pokiaľ by aerolinku kúpil niektorý z veľkých hráčov, došlo by k otrasu trhu. Vznikla by totiž veľká dominancia. „Ťažko by sa dalo hovoriť o tom, že to nie je niečo, čo by mohlo ostatných poškodiť,” dodal.

„V takejto situácii by ostatné cestovné kancelárie museli prijať prakticky akékoľvek podmienky, ktoré im letecká spoločnosť ponúkne,” ozrejmuje Lenka Pátek, obchodná riaditeľka CK Blue Style. Podľa jej slov sú aktuálne Smartwings monopolným poskytovateľom charterovej dopravy.

Táto aerolinka lieta denne zhruba 200 letov. Papež poukazuje na tom, že takmer v každom z týchto letov dominantne sedia české cestovné kancelárie. Smartwings je teda obrovským hráčom na trhu.

Cestovná kancelárie Čedok nedisponuje detailami k tejto téme. Práve Smartwings je dlhodobým obchodným partnerom tejto kancelárie, v dôsledku čoho vedie sleduje, ako sa bude situácia ohľadom potenciálneho predaja vyvýjať.

Ak dôjde k predaju, dobrou správou je, že zájazdy počas aktuálnej letnej sezóny a nasledujúcej zimy by to ovplyvniť nemali. Cestovné kancelárie si však uvedomujú, že by to mohlo spôsobiť isté problémy. Hľadať totiž nových dopravcov pre také veľké množstvo letov by bolo pomerne náročné.

0 Dní
0 Hodin
0 Minút
0 Sekúnd
Zdroj: TV NovaTAGY:
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.