- Spojili sme sa so zamestnancom predajne v rakúskom outlete.
- Značka má problémy už dlhšiu dobu.
- Vo Švajčiarsku už zatvorila všetky filiálky.
Značka The Body Shop, ktorú milovali zákazníci po celom svete za jej prírodné kozmetické produkty, prešla náročným obdobím. Teraz sa však údajne chystá na veľkolepý návrat, píše Business of Fashion. Nový majiteľ, Charles Denton, má ambiciózny plán.
Spoločnosť totiž vo februári skolabovala s dlhom viac ako 276 miliónov libier, ktorý zahŕňal dlhy voči prenajímateľom, dodávateľom a daňovým úradom. Pád firmy vyvolala nutnosť splatenia úveru vo výške 76 miliónov dolárov predchádzajúcemu vlastníkovi, brazílskej konglomerátu Natura.
Charles Denton, bývalý riaditeľ spoločnosti Molton Brown, vedie konzorcium, ktoré uzavrelo exkluzívnu dohodu o odkúpení The Body Shop z konkurzu. Tento krok prináša nádej nielen pre verných zákazníkov, ale aj pre zamestnancov, ktorí počas ťažkých časov preukázali obrovskú odolnosť.
Denton spolu s britským magnátom Mikeom Jataniom a bývalým bankárom UBS Paulom Raphaelom plánujú vypracovať strategický plán, ktorý značke zabezpečí dlhodobý rast.
Denton a jeho tím sa tešia na zmenu naratívu okolo The Body Shop. Vnímajú ju ako silnú značku s obrovským potenciálom, ktorú milujú ľudia po celom svete.
Po bankrote je späť v hre populárna značka
Módny dom Escada, známy svojím luxusom a glamourom, sa po finančnom kolapse pred dvoma rokmi úspešne zotavuje, píše World Crunch. V roku 2011 zvýšil obrat o 7 % na 300 miliónov eur, čo sa prejavilo aj v prestížnom berlínskom obchodnom dome KaDeWe, kde má Escada najväčšiu predajňu.
Kľúčom k znovuzrodeniu bolo niekoľko strategických zmien, ktoré zaviedol CEO Bruno Sälzer. Po neúspešnom pokuse o reštrukturalizáciu dlhu Escada vyhlásila bankrot, čo umožnilo nový začiatok. Investičná spoločnosť rodiny indického oceľového magnáta Lakshmi Mittala kúpila Escadu. Megha Mittal, nevesta rodiny, prevzala vedenie spoločnosti.
Pod jej vedením a Sälzerovou víziou automatizovali výrobu, zmenšili veľkosť kolekcií a osviežili ich vzhľad. Zníženie cien o priemerných 20 % a zameranie na mladšiu klientelu s kolekciou Escada Sport prinieslo pozitívne výsledky. Hoci spoločnosť stále nedosiahla ziskovosť, zákazníci aj priemysel opäť dôverujú značke, čo naznačuje sľubnú budúcnosť pre Escadu.