- Ministerstvo dopravy uvažuje nad zmenou údržby ciest prvej triedy.
- V príprave sú tri riešenia.
- Problém však môže nastať vo financovaní.
Ministerstvo dopravy na čele s ministrom Jozefom Rážom ml. chce zabezpečiť situáciu ohľadom ciest prvej triedy. Týka sa to hlavne ich údržby. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.sk.
Celkovo máme na Slovensku viac ako 3 300 kilometrov ciest prvej triedy. Ministerstvo dopravy už stihlo rokovať s vyššími územnými celkami, pričom spolu prišli na trojicu možných riešení.
Aktuálne údržba ciest prvej triedy funguje tak, že slovenská správa ciest si ju objednáva od samosprávnych krajov, ktorých máme na Slovensku celkovo osem. Minulý rok im takto zaplatila približne 40 miliónov eur.
Avšak problém môže nastať v prípade financovania, keďže rezort dopravy už teraz avizuje, že ich nie je na budúce plány dostatok. To by mohlo celú situáciu značne skomplikovať.
Štát však aktuálne zvažuje nápad zveriť údržbu týchto cestných komunikácií do rúk súkromných firiem. Spoločnosti by vyberali na základe verejného obstarávania.
Je tu ešte jedna možnosť, a to taká, že by Slovenská správa ciest prevzala celú údržbu. Fungovalo to tak aj v minulosti. Takto by museli spolupracovať štátni cestári s diaľničiarmi z NDS. Práve tam majú najmä technologické zázemie na údržbu.
Cesta I. triedy je cesta na Slovensku a v Česku, ktorá má význam pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu. Zabezpečujú bez prerušenia prepojenie krajov a hraničných priechodov.
Cesta I. triedy môže začínať a končiť na štátnej hranici alebo cestnej komunikácii vyššieho alebo rovnakého dopravného významu, teda diaľnici, rýchlostnej ceste alebo ceste I. triedy.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.