Zmena sa dotkne aj ciest prvej triedy. Týka sa tejto veci

  • Ministerstvo dopravy uvažuje nad zmenou údržby ciest prvej triedy.
  • V príprave sú tri riešenia.
  • Problém však môže nastať vo financovaní.
Off topic Ministerstvo dopravy chce zabezpečiť údržbu ciest
Ministerstvo dopravy chce zabezpečiť údržbu ciest. Zdroj: shutterstock.com/Cars and Travels/DimaBerlin
Kryptocashback Etoro PCBest Wallet mobil

Ministerstvo dopravy na čele s ministrom Jozefom Rážom ml. chce zabezpečiť situáciu ohľadom ciest prvej triedy. Týka sa to hlavne ich údržby. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.sk.

Celkovo máme na Slovensku viac ako 3 300 kilometrov ciest prvej triedy. Ministerstvo dopravy už stihlo rokovať s vyššími územnými celkami, pričom spolu prišli na trojicu možných riešení.

Aktuálne údržba ciest prvej triedy funguje tak, že slovenská správa ciest si ju objednáva od samosprávnych krajov, ktorých máme na Slovensku celkovo osem. Minulý rok im takto zaplatila približne 40 miliónov eur.

Financií nie je dostatok

Financií nie je dostatok. Zdroj: shutterstock.com/Nickolya

Avšak problém môže nastať v prípade financovania, keďže rezort dopravy už teraz avizuje, že ich nie je na budúce plány dostatok. To by mohlo celú situáciu značne skomplikovať.

Štát však aktuálne zvažuje nápad zveriť údržbu týchto cestných komunikácií do rúk súkromných firiem. Spoločnosti by vyberali na základe verejného obstarávania.

Je tu ešte jedna možnosť, a to taká, že by Slovenská správa ciest prevzala celú údržbu. Fungovalo to tak aj v minulosti. Takto by museli spolupracovať štátni cestári s diaľničiarmi z NDS. Práve tam majú najmä technologické zázemie na údržbu.

Cesta I. triedy

Cesta I. triedy je cesta na Slovensku a v Česku, ktorá má význam pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu. Zabezpečujú bez prerušenia prepojenie krajov a hraničných priechodov.

Cesta I. triedy môže začínať a končiť na štátnej hranici alebo cestnej komunikácii vyššieho alebo rovnakého dopravného významu, teda diaľnici, rýchlostnej ceste alebo ceste I. triedy.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Kvakomat PC bannerCoinfactory mobil baner
Autor:
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.

Najčítanejšie články

1

Peniaze navyše bez driny: 10 tipov, ktoré vám potichu prinesú 2 000 € ročne

2

Tieto 2 veľké kryptomeny sa údajne zdvojnásobia do konca roku 2025

3

Dôchodky neboli nikdy vyššie: Hrozí, že bublina čoskoro praskne

4

Top 5 kryptomien pre záver rastúceho cyklu v roku 2025

5

Krypto daňová revolúcia: Prečo štát sleduje vaše peňaženky

PR články

Najväčšia bublina na burze? Palantir sa obchoduje drahšie ako Tesla aj Nvidia

PR články  | 22. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Americká technologická spoločnosť Palantir, pomenovaná podľa vševedúceho kameňa z Pána prsteňov, patrí medzi najdiskutovanejšie akciové tituly posledných rokov.

Akcie Palantir lámu rekordy

Top zmeny v portfóliu Warrena Buffetta: Prehľad za posledný štvrťrok

PR články  | 20. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Každý štvrťrok je pre investorov malým sviatkom. Po uplynutí 45 dní od jeho skončenia musia veľké fondy a investori zverejniť zmeny vo svojich portfóliách.

Warren Buffett a Berkshire Hathaway

Vyvrcholenie rastu Bitcoinu by malo nastať koncom roku 2025

PR články  | 20. augusta 2025

Bitcoin, a kryptomenový trh ako celok, je známy svojím 4-ročným cyklom, ktorý tvoria tri roky rastu a jeden rok korekcie.

Bitcoin bull run pravdepodobne vyvrcholí v roku 2025