- Do flotily vlakov ZSSK pribudol aj štvrtý moderný vlak.
- K dispozícii má 600 miest na sedenie a maximálna rýchlosť je 160 km/h.
- Premávať bude na úsekoch Bratislava – Trenčín a Bratislava – Nové Zámky.
Peniaze pochádzali z eurofondov
Ide o skutočne moderný vlak, ktorý by mal ZSSK poslúžiť na najbližšie roky. Nie je však vylúčené, že by do vlakovej flotily mohlo neskôr pribudnúť viacero takýchto moderných vlakov. Ich riadenie si pochvaľuje aj samotný rušňovodič.
Spočiatku vychytávame chyby. Nič lepšie v rámci obsluhy na Slovensku nemáme. Človek nepríde taký unavený ako z tých starších lokomotív.
Na nové vlaky mala ZSSK peniaze z eurofondov, pričom dokopy vyplatila čiastku 77 miliónov eur. Nebude v nich chýbať funkčná klimatizácia, resp. kúrenie. Vlaky by mali byť tiež tichšie a pohodlnejšie.
Štvrtý moderný vlak začal svoju prevádzku už 2. augusta. Tak ako zvyšná trojica, aj tento vlak bude premávať na frekventovaných úsekoch Bratislava – Trnava – Trenčín a Bratislava – Šaľa – Nové Zámky. Takéto vlaky by však cestujúci privítali aj na iných úsekoch.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. je akciová spoločnosť s prívlastkom „Národný dopravca” prevádzkujúca osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Spoločnosť sídli v Bratislave a jej vlastníkom je štát prostredníctvom ministerstva dopravy.
Spoločnosť bola založená 13. decembra 2004 na základe Uznesenia vlády SR č. 662/2004 zo dňa 7. 7. 2004 a rozhodnutím Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky zo dňa 13. 12. 2004 na valnom zhromaždení Železničnej spoločnosti o jej rozdelení na spoločnosti ZSSK a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video: