- BILLA v roku 2024 otvorila deväť nových predajní a celkovo prevádzkuje 174 supermarketov.
- Koncept VIVA BILLA ponúka nonstop nakupovanie na štyridsiatich čerpacích staniciach OMV.
- Viac ako dvadsať predajní prešlo kompletnou modernizáciou s novými službami pre zákazníkov
Slovenské pobočky obchodného reťazca BILLA sa stali priekopníkom v oblasti digitalizácie maloobchodu. Od roku 2021 začali postupne zavádzať elektronické cenovky, čo prinieslo revolúciu v označovaní tovaru.
„Digitálne riešenie výrazne zefektívnilo naše procesy a zároveň podporilo ekologický prístup k prevádzke predajní,” potvrdzuje pozitívne výsledky hovorca spoločnosti Marek Kravjar.
Inovácia sa prejavila vo viacerých oblastiach. Predajne využívajú ekologické cenovky z recyklovaných materiálov s mimoriadne dlhou životnosťou batérií. Výrazne sa zjednodušil proces aktualizácie cien, ktorý je teraz plne automatizovaný a trvá len niekoľko okamihov.
Modernizácia sa odrazila aj na vzhľade predajní. Jednotný dizajn elektronických displejov prispieva k lepšej orientácii zákazníkov a vytvára príjemnejšiu atmosféru pri nakupovaní. Zákazníci oceňujú najmä prehľadnosť a dobrú čitateľnosť zobrazovaných informácií.
Významný je aj ekologický rozmer projektu. Ročná úspora 520 ton papiera predstavuje výrazný príspevok k ochrane životného prostredia. Tieto pozitívne výsledky môžu slúžiť ako inšpirácia pre ďalšie krajiny, ktoré zvažujú podobnú modernizáciu svojich predajní.
Úspešná implementácia na Slovensku dokazuje, že digitalizácia v maloobchode prináša benefity pre všetky zainteresované strany – od prevádzkovateľov cez zákazníkov až po životné prostredie.