- Vykurovacia sezóna 2026 bude drahšia než minulý rok.
- Netesné okná a zlá izolácia výrazne zvyšujú spotrebu energií.
- Poisťovne často krátia plnenie pri zanedbanej údržbe a nevykurovaných objektoch.
Revízie a dobrý stav
Častým dôvodom na krátenie alebo nevyplatenie poistného plnenia je zanedbaná údržba. „Hranica medzi náhodnou udalosťou a zodpovednosťou majiteľa spočíva v miere predvídateľnosti a prijatých preventívnych opatrení. Poisťovňa plní, ak bol objekt primerane temperovaný alebo zabezpečený, zariadenia a veci boli udržiavané a vznik škody bol náhly, nečakaný a nevyplýval z dlhodobého zanedbania. Naopak, poisťovňa odmieta alebo kráti plnenie, ak majiteľ v zime neudržal teplotu nad nulou, nevypustil vodu v neobývanom objekte, technický stav objektu bol dlhodobo zlý alebo ak porušil odporúčané postupy výrobcu alebo podmienky poistnej zmluvy,” doplnil likvidátor škôd zo spoločnosti Granden.
Ak napríklad vzniknú škody, pretože v kúpeľni ostalo otvorené malé okno, prípadne výkyvy teplôt boli spôsobené poškodeným tesnením, poisťovňa to vyhodnotí ako nedbanlivosť, nie náhodnú udalosť.
O náhodnú udalosť ide, pokiaľ kúrenie fungovalo, no napriek tomu extrémny mráz spôsobil prasknutie potrubia. Rovnako tak uzná škodu, ak zlyhá nové čerpadlo alebo ventil, ktorý sa správne zazimoval.
„Vždy ide o prípady, ktoré sa nedali predvídať alebo rozumne ovplyvniť. Aby mal klient nárok na plnohodnotné plnenie, je potrebné okamžite po vzniku škody urobiť fotografie a videá dokumentujúce stav objektu a škody, informovať poisťovňu bez zbytočného odkladu, zachovať dôkazy a prípadne urobiť preventívne opatrenia, ktoré zabránia ďalšiemu poškodeniu,” uzatvára Štofan.















