Z trhu mizne ikona domácností: Tupperware zatvára európske prevádzky

  • Napriek svojej bohatej histórii a pevnému postaveniu na trhu sa spoločnosti nepodarilo prispôsobiť moderným trendom.
  • Tupperware už nemá predĺženú licenciu na predaj Tupperware produktov v Európe.
  • Toto rozhodnutie má dramatický dopad aj na tisíce nezávislých predajcov.
Novinky Z trhu mizne ikona domácností
Z trhu mizne ikona domácností. Zdroj: Shutterstock.com/Ahmad Nazrol Bin Mohammed, Perfect Wave
Okazio PCKvakomat mobil

História značky Tupperware sa začala písať v roku 1946, keď americký chemik Earl Silas Tupper vyvinul revolučné plastové nádoby s hermeticky uzatvárateľným vekom. Skutočný prelom však prišiel v roku 1951, keď podnikateľka Brownie Wiseová predstavila koncept „Tupperware párty”.

Tento inovatívny prístup k priamemu predaju v domácnostiach sa stal kľúčom k celosvetovému úspechu značky, píše portál Kupi.cz.

Napriek svojej bohatej histórii a pevnému postaveniu na trhu sa spoločnosti nepodarilo prispôsobiť moderným trendom v oblasti predaja, najmä e-commerce a digitálnemu marketingu. Táto neschopnosť adaptácie, spolu s meniacimi sa spotrebiteľskými preferenciami a rastúcim tlakom na udržateľnosť, prispela k súčasnej situácii.

Koniec Tupperware v Európe znamená nielen stratu pracovných miest, ale aj koniec jednej éry v oblasti domáceho skladovania potravín. Pre mnohých spotrebiteľov predstavovala táto značka synonymum kvality a spoľahlivosti, ktoré pretrvalo generácie. Jej odchod z európskeho trhu tak symbolizuje koniec významnej kapitoly v histórii spotrebného priemyslu.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbtxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.