- Napriek svojej bohatej histórii a pevnému postaveniu na trhu sa spoločnosti nepodarilo prispôsobiť moderným trendom.
- Tupperware už nemá predĺženú licenciu na predaj Tupperware produktov v Európe.
- Toto rozhodnutie má dramatický dopad aj na tisíce nezávislých predajcov.
História značky Tupperware sa začala písať v roku 1946, keď americký chemik Earl Silas Tupper vyvinul revolučné plastové nádoby s hermeticky uzatvárateľným vekom. Skutočný prelom však prišiel v roku 1951, keď podnikateľka Brownie Wiseová predstavila koncept „Tupperware párty”.
Tento inovatívny prístup k priamemu predaju v domácnostiach sa stal kľúčom k celosvetovému úspechu značky, píše portál Kupi.cz.
Napriek svojej bohatej histórii a pevnému postaveniu na trhu sa spoločnosti nepodarilo prispôsobiť moderným trendom v oblasti predaja, najmä e-commerce a digitálnemu marketingu. Táto neschopnosť adaptácie, spolu s meniacimi sa spotrebiteľskými preferenciami a rastúcim tlakom na udržateľnosť, prispela k súčasnej situácii.
Koniec Tupperware v Európe znamená nielen stratu pracovných miest, ale aj koniec jednej éry v oblasti domáceho skladovania potravín. Pre mnohých spotrebiteľov predstavovala táto značka synonymum kvality a spoľahlivosti, ktoré pretrvalo generácie. Jej odchod z európskeho trhu tak symbolizuje koniec významnej kapitoly v histórii spotrebného priemyslu.