Z neba padá legenda. Známe aerolínie končia po viac ako storočí prevádzky

  • Koniec samostatnej prevádzky zdôvodňuje predseda predstavenstva Smartwings Jiří Jurán ekonomickými faktormi.
  • Odborníci poukazujú na to, že menšie tradičné letecké spoločnosti majú v súčasnosti problém udržať sa na trhu.
  • Značka, ktorá viac ako storočie reprezentovala letectvo vo svete, sa stane len súčasťou portfólia spoločnosti Smartwings.
Novinky Známe aerolínie končia
Známe aerolínie končia. Zdroj: Shutterstock.com/kudla, muratart
Okazio PCBitmarkets

Éra Českých aerolínií (ČSA), jednej z najstarších leteckých spoločností na svete, sa končí. V sobotu večer o 21:55 pristál na Letisku Václava Havla v Prahe ich posledný komerčný let z Paríža, čím sa uzavrela 101-ročná kapitola československej a českej leteckej histórie. Od nedele všetky lety pod značkou ČSA prevezme spoločnosť Smartwings, píše portál Teraz.sk.

Symbolicky posledný let bol medzi leteckými nadšencami mimoriadne žiadaný. „Let bol dlho dopredu vypredaný, väčšinu miest obsadili fanúšikovia a milovníci letectva,” potvrdzuje Jan Sůra, šéfredaktor odborného portálu zdopravy.cz. Aj keď logo ČSA zostane na niektorých lietadlách, za ich riadením už budú výhradne piloti Smartwings.

Nutné zjednodušovanie procesov

Koniec samostatnej prevádzky zdôvodňuje predseda predstavenstva Smartwings Jiří Jurán ekonomickými faktormi: „Je nevyhnutné neustále optimalizovať prevádzkové náklady v rámci skupiny, zjednodušovať procesy a diverzifikovať riziká. Tieto zmeny prinesú skupine pozitívny efekt.

 

História ČSA sa začala písať presne pred 101 rokmi, 28. októbra 1923, keď sa uskutočnil prvý, vtedy ešte len symbolický let okolo pražského letiska. O deň neskôr už lietadlo Československých štátnych aerolínií, ako sa vtedy spoločnosť volala, absolvovalo prvý komerčný let z Prahy do Bratislavy, ktorý trval približne tri hodiny. Už v nasledujúcom roku rozšírili linku až do Košíc a v roku 1930 otvorili prvé medzinárodné spojenie do chorvátskeho Záhrebu.

Odborníci poukazujú na to, že menšie tradičné letecké spoločnosti majú v súčasnosti problém udržať sa na trhu. „Osud ČSA nie je ojedinelý. Podobne skončili napríklad aj maďarské aerolínie Malév v roku 2012,” pripomína Sůra. Výnimkou v regióne je poľský národný dopravca LOT, ktorý, naopak, expanduje a lieta do vzdialených destinácií ako New York, Los Angeles či Tokio.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Aerolínie mali dlhodobé problémy

Späť
Strana 1/2Ďalej
Flockers PCOkazio mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.