Z košického letiska sa otvoria brány do viacerých destinácií. Pozrite si zoznam

  • Letisko Košice od konca marca otvorí až osem pravidelných leteckých liniek.
  • Tie budú smerovať do hlavných európskych metropol.
  • O lety sa postará až 5 leteckých spoločností.
Titulky Nový letecký poriadok začne platiť od 31. marca
Nový letecký poriadok začne platiť od 31. marca. Zdroj: shutterstock.com/06photo/Sergey Novikov
BitmarketsKvakomat mobil

Leto je za rohom a mnoho Slovákov už premýšľa nad dovolenkou v teple alebo o výlete v zahraničí. Niekoľko možností prináša aj naše košické letisko. Téme sa venoval portál Obkec.

Medzinárodné letisko Košice uvádza do obehu nový letový poriadok, ktorý začne platiť už o niekoľko dní, konkrétne od 31. marca 2024. Po novom bude z Košíc lietať pravidelne až osem liniek do rôznych európskych destinácií. Z týchto destinácií sa potom budú môcť Slováci dostať skutočne do celého sveta.

Ceny spiatočných leteniek pritom začínajú už pri sympatickej sume 42 eur. Asi nie je žiadnym prekvapením, že prvoradé postavenie tu má nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair. Hneď za ňou nasleduje Wizz Air.

Na výber bude osem pravidelných liniek

Na výber bude osem pravidelných liniek. Zdroj: shutterstock.com/lennystan

Tam to však nekončí. Svoju šancu dostala tiež poľská letecká spoločnosť LOT, ale aj rakúske Austrian Airlines či švajčiarsky Swiss. Všetky budú na košickom letisku vyprevádzať nadšených dovolenkárov.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Toto je zoznam pravidelných liniek

Prvou potešujúcou novinkou je letecké spojenie s chorvátskym Zadarom. Pravidelná linka bude premávať dvakrát týždenne, vždy v stredu a v nedeľu.

Ďalšia pravidelná linka si to namieri priamo do Zürichu, a to dokonca trikrát za týždeň. Pôjde o pondelok, stredu a piatok.

Let do hlavného mesta nášho severozápadného suseda by nemal byť ničím nezvyčajným. Práve naopak. Do Prahy sa tak budú môcť (nielen) východniari dostať opäť počas troch dní v týždni, a to v pondelok, stredu a v sobotu.

A čo tak írsky Dublin? Aj do tohto hlavného mesta sa bude dať cestovať priamo z Košíc. Letu budú vyhradené dva dni v týždni: štvrtok a nedeľa.

Vo svojom bohatom repertoári má Letisko Košice i obľúbený Londýn. Tam sa bude dať s Ryanairom počas týždňa zaletieť až päťkrát – v stredu, štvrtok, piatok, sobotu či v nedeľu. K tomu pribudnú ďalšie lety od spoločnosti Wizz Air. Tie sa budú uskutočňovať v utorok, štvrtok, sobotu a v nedeľu.

Pri Veľkej Británii však možno ešte chvíľu pobudnúť. Práve spoločnosť Ryanair opäť zaručene poteší najmä fanúšikov futbalu a sychravého počasia. Priame lety z Košíc do Liverpoolu bude totiž prevádzkovať v pondelky a piatky.

Lety neobídu ani Varšavu, pričom linka od poľskej leteckej spoločnosti LOT sem bude premávať až štyrikrát do týždňa. Konkrétne to budú dni pondelok, utorok, štvrtok a sobota.

Posledným je spojenie Košíc s Viedňou, zabezpečované leteckou spoločnosťou Austrian Airlines. Výhodou tejto priamej leteckej linky je predovšetkým to, že pre Slovákov bude dostupná každý deň v týždni.

No východniari sa môžu spoliehať aj na druhé letisko, ktorým je Letisko Poprad-Tatry. Odtiaľ sa bude v letnej sezóne lietať napríklad do Londýna. Dva lety týždenne bude mať na starosti spoločnosť Ryanair, ďalšie dva pripadnú spoločnosti Wizz Air.

Otáznik stále visí nad dvomi ďalším linkami

Problémovým by sa mohol zdať vnútroštátny let medzi Košicami a Bratislavou, ale tiež let z metropoly východu do švédskeho Göteborgu. Linky musí najskôr dotovať samotný štát, aby pre nezáujem obyvateľov nedošlo k ich zrušeniu.

Na stole ministerstva dopravy je teda momentálne zabezpečenie schémy pomoci, ktorú musí následne odsúhlasiť aj väčšina v parlamente. Rezort dopravy by pritom chcel tieto linky zabezpečiť už od jesene tohto roka.

Pravidelnú leteckú linku medzi najväčšími slovenskými mestami sme tu už mali. Zabezpečovali ju České aerolínie (ČSA). Veľké prúdové lietadlá s väčšou kapacitou ale neboli dostatočne naplnené.

Prečítajte si aj: V slovenských vlakoch sa možno dočkáme tejto vychytávky. Mnohých by potešila

txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.