Z inzertných novín na TikTok. Realitný maklér hodnotí nový spôsob predaja nehnuteľností

  • Až 97 % kupujúcich začína hľadať nehnuteľnosť online.
  • Sociálne siete oslovujú aj tých, čo kúpu neplánovali.
  • Makléri musia byť aj tvorcami obsahu a budovateľmi dôvery.
Ekonomika Z inzertných novín na TikTok
Z inzertných novín na TikTok. Zdroj: shutterstock.com/Funstock, PanuShot
BitmarketsCoinfactory mobil baner

Tvorba obsahu ako súčasť práce moderného makléra

Obsah musí mať pridanú hodnotu a zároveň byť autentický. Makléri dnes nie sú len sprostredkovatelia predaja, ale aj tvorcovia obsahu.

„Snažím sa zverejniť 2 – 3 príspevky týždenne a takmer každý deň príbeh. Dávam si záležať, aby moje príspevky mali pre sledovateľov pridanú hodnotu v podobe informácií o nehnuteľnostiach, o trhu či bežnom dni makléra,” približuje M. Šumec svoj prístup.

Dôležité je podľa neho nájsť rovnováhu medzi frekvenciou a obsahom. Sociálne siete umožňujú osobnejší kontakt s klientom a vytváranie dôvery. „Pri osobných rozhovoroch dostávam feedback, že moji klienti radi vidia aj obsah s rodinou. Takýto obsah však pridávam veľmi citlivo, pretože si uvedomujem dôležitosť ochrany súkromia.”

Na čo si dať pozor?

Nie každý maklér však vie novú realitu uchopiť správne. Medzi najčastejšie chyby patrí absencia vizuálnej konzistencie, príliš agresívny predajný tón alebo obsah bez skutočnej informačnej hodnoty. A dôraz klásť nielen na kvalitný obsah, ale aj na jednotný dizajn, vníma Šumec ako profesionálne správanie, ktoré zvyšuje dôveryhodnosť makléra.

Digitálny priestor však nie je všemocný. Hoci sociálne siete otvárajú nové možnosti, stále platí, že osobný prístup, schopnosť počúvať a individuálne riešiť potreby klientov ostáva nenahraditeľný. „Vždy sa snažím klientov aktívne počúvať a poznačiť si ich požiadavky. Takto si vytváram osobnú databázu klientov a viem, komu zavolať, keď príde do ponuky niečo vhodné. Klienti tento záujem oceňujú a vytvárajú sa dlhodobé vzťahy,” vysvetľuje.

Realitný predaj budúcnosti?

Zmena na realitnom trhu nie je len technologická, ale aj kultúrna. Ide o nový spôsob komunikácie, prezentácie a nadväzovania kontaktov. Pre makléra to znamená viac než len zverejniť ponuku – musí vedieť zaujať, vybudovať dôveru a následne previesť klienta celým procesom kúpy alebo predaja.

Digitálna doba realitám prospela, a zároveň ich aj zrýchlila, spersonalizovala a otvorila nové komunikačné kanály. Makléri, ktorí tieto nástroje využívajú efektívne, majú náskok. A hoci algoritmy hrajú veľkú rolu, rozhodujúcim faktorom zostáva stále človek – jeho prístup, empatia a schopnosť nájsť ten správny domov pre správneho človeka.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
Coinfactory PC banerKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.

Najčítanejšie články

1

Slovenská sporiteľňa vydala dôležité varovanie: Hrozí, že jej klienti prídu o peniaze

2

Slovensko bankrotuje: Štátu chýbajú miliardy eur napriek drastickej konsolidácii

3

Národná banka Slovenska bije na poplach. Slováci majú obrovský problém

4

Príspevky 2026: Pozrite si, o koľko si prilepšíte na plate aj dávkach

5

Robert Kiyosaki: Čaká nás finančné peklo ako v 30. rokoch

PR články

Technologickí giganti zverejnili výsledky: kto vyhráva a kto prehráva?

PR články  | 4. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Prvé polročné výsledky veľkých amerických technologických spoločností boli zverejnené a investori sa nestačili čudovať.

XTB zverejnila analýzu najväčších akcií

eToro mení pravidlá hry: Prichádza 24/5 obchodovanie a tokenizované akcie

PR články  | 2. augusta 2025

PR článok spoločnosti eToro. eToro pokračuje vo svojom dlhodobom záväzku smerom k tokenizovanej budúcnosti a oznámilo niekoľko významných inovácií, ktoré zásadne menia spôsob, akým investori pristupujú k tradičným finančným nástrojom.

eToro prichádza z prelomovou novinkou

Bitcoin údajne smeruje na 150 000 dolárov, no majú ho prekonať tieto kryptomeny

PR články  | 30. júla 2025

PR článok Remittix. Predikcia ceny Bitcoinu je pozitívna. Po tom, čo sa pohyboval medzi 106 000 až 108 000 dolárov, analytici teraz predpokladajú ako ďalší míľnik hodnotu 150 000 dolárov.

Bitcoin údajne smeruje na 150 000 dolárov