Z inzertných novín na TikTok. Realitný maklér hodnotí nový spôsob predaja nehnuteľností

  • Až 97 % kupujúcich začína hľadať nehnuteľnosť online.
  • Sociálne siete oslovujú aj tých, čo kúpu neplánovali.
  • Makléri musia byť aj tvorcami obsahu a budovateľmi dôvery.
Ekonomika Z inzertných novín na TikTok
Z inzertných novín na TikTok. Zdroj: shutterstock.com/Funstock, PanuShot
Etoro AI akcieBitmarkets

Tvorba obsahu ako súčasť práce moderného makléra

Obsah musí mať pridanú hodnotu a zároveň byť autentický. Makléri dnes nie sú len sprostredkovatelia predaja, ale aj tvorcovia obsahu.

„Snažím sa zverejniť 2 – 3 príspevky týždenne a takmer každý deň príbeh. Dávam si záležať, aby moje príspevky mali pre sledovateľov pridanú hodnotu v podobe informácií o nehnuteľnostiach, o trhu či bežnom dni makléra,” približuje M. Šumec svoj prístup.

Dôležité je podľa neho nájsť rovnováhu medzi frekvenciou a obsahom. Sociálne siete umožňujú osobnejší kontakt s klientom a vytváranie dôvery. „Pri osobných rozhovoroch dostávam feedback, že moji klienti radi vidia aj obsah s rodinou. Takýto obsah však pridávam veľmi citlivo, pretože si uvedomujem dôležitosť ochrany súkromia.”

Na čo si dať pozor?

Nie každý maklér však vie novú realitu uchopiť správne. Medzi najčastejšie chyby patrí absencia vizuálnej konzistencie, príliš agresívny predajný tón alebo obsah bez skutočnej informačnej hodnoty. A dôraz klásť nielen na kvalitný obsah, ale aj na jednotný dizajn, vníma Šumec ako profesionálne správanie, ktoré zvyšuje dôveryhodnosť makléra.

Digitálny priestor však nie je všemocný. Hoci sociálne siete otvárajú nové možnosti, stále platí, že osobný prístup, schopnosť počúvať a individuálne riešiť potreby klientov ostáva nenahraditeľný. „Vždy sa snažím klientov aktívne počúvať a poznačiť si ich požiadavky. Takto si vytváram osobnú databázu klientov a viem, komu zavolať, keď príde do ponuky niečo vhodné. Klienti tento záujem oceňujú a vytvárajú sa dlhodobé vzťahy,” vysvetľuje.

Realitný predaj budúcnosti?

Zmena na realitnom trhu nie je len technologická, ale aj kultúrna. Ide o nový spôsob komunikácie, prezentácie a nadväzovania kontaktov. Pre makléra to znamená viac než len zverejniť ponuku – musí vedieť zaujať, vybudovať dôveru a následne previesť klienta celým procesom kúpy alebo predaja.

Digitálna doba realitám prospela, a zároveň ich aj zrýchlila, spersonalizovala a otvorila nové komunikačné kanály. Makléri, ktorí tieto nástroje využívajú efektívne, majú náskok. A hoci algoritmy hrajú veľkú rolu, rozhodujúcim faktorom zostáva stále človek – jeho prístup, empatia a schopnosť nájsť ten správny domov pre správneho človeka.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbtxb
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.

Najčítanejšie články

1

Peniaze navyše bez driny: 10 tipov, ktoré vám potichu prinesú 2 000 € ročne

2

Robert Kiyosaki: Prichádza najväčší krach moderných dejín

3

3 daňové triky, ktoré musia poznať držitelia kryptomien

4

Krypto daňová revolúcia: Prečo štát sleduje vaše peňaženky

5

Najčastejšie chyby začínajúcich investorov a ako sa im vyhnúť

PR články

Ethereum dosiahlo po štyroch rokoch nové cenové maximum a blíži sa k hranici 5 000 dolárov

PR články  | 25. augusta 2025

Ethereum zaznamenalo v piatok poobede prudký cenový rast, ktorý nakoniec vyústil vo víkendovú rally a nové historické maximum vo výške 4 953,73 dolára.

Po 4 rokoch Ethereum prekonal maximum

Historický rast Etherea: Prečo investori presúvajú kapitál z Bitcoinu

PR články  | 25. augusta 2025

PR článok spoločnosti BITmarkets. Ethereum je opäť v centre pozornosti investorov, keď jeho cena dosiahla nové historické maximum nad 4 950 dolárov.

Ethereum na historickom vrchole

Najväčšia bublina na burze? Palantir sa obchoduje drahšie ako Tesla aj Nvidia

PR články  | 22. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Americká technologická spoločnosť Palantir, pomenovaná podľa vševedúceho kameňa z Pána prsteňov, patrí medzi najdiskutovanejšie akciové tituly posledných rokov.

Akcie Palantir lámu rekordy