- Sieť BANQUET zatvorila všetkých 27 predajní na Slovensku bez predchádzajúceho upozornenia.
- Firma zvýšila tržby z 4 na 8 miliónov eur, napriek tomu končí.
- Viac ako 100 zamestnancov prišlo náhle o prácu pre konkurz.
Slovenský trh s domácimi potrebami zasiahla nečakaná správa. Populárna sieť predajní BANQUET, špecializujúca sa na kuchynské a domáce potreby, ukončila svoju činnosť na celom území Slovenska. Upozornil na to portál Regióny.sk.
Česká materská spoločnosť Vetro-plus iniciovala vo februári konkurzné konanie svojej slovenskej dcérskej spoločnosti, ktoré súd už oficiálne začal. Všetkých 27 predajní roztrúsených po celej krajine je zatvorených, čím sa končí éra dostupnosti obľúbeného sortimentu a ohrozuje sa existencia viac ako 100 pracovných pozícií.
Zaujímavosťou je, že k ukončeniu činnosti dochádza v období, keď firma vykazovala kontinuálny nárast tržieb. Slovenská pobočka dokázala od roku 2016 postupne zvýšiť svoje ročné príjmy z pôvodných 4 miliónov eur až na impozantných 8 miliónov eur v roku 2022. Napriek tomu, že finančné výsledky za rok 2024 ešte neboli zverejnené, zdá sa, že ani pozitívny trend v tržbách nedokázal odvrátiť finančný kolaps spoločnosti.
Hlbší pohľad do ekonomických výsledkov odhaľuje chronický problém so ziskovosťou. S jedinou výnimkou v roku 2021, kedy firma dosiahla zisk 83-tisíc eur, končila spoločnosť každý rok v strate.
Podľa dostupných informácií eviduje firma len voči Sociálnej poisťovni dlh na odvodoch vo výške 64-tisíc eur, čo naznačuje, že celkové finančné záväzky môžu dosahovať podstatne vyššie hodnoty.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Krátka, ale dynamická história na slovenskom trhu
Spoločnosť Vetro-plus vstúpila na slovenský trh pôvodne ako veľkoobchodný distribútor. Postupne rozširovala svoje aktivity o online predaj a v roku 2017 začala ambicióznu expanziu kamenných predajní pod značkou BANQUET. Za necelých šesť rokov vybudovala sieť 30 predajní pokrývajúcich všetky kľúčové regióny Slovenska, pričom v poslednom období prevádzkovala 27 obchodov.
Predajne BANQUET boli strategicky rozmiestnené od Bratislavy cez krajské mestá ako Trnava, Žilina či Košice až po menšie mestá ako Sabinov, Snina či Bytča. Značka si získala verných zákazníkov vďaka širokému sortimentu kvalitných kuchynských potrieb, riadu, porcelánu a domácich doplnkov v strednej cenovej kategórii.
Mimoriadne problematickým aspektom celej situácie je absolútny nedostatok komunikácie zo strany spoločnosti. Zákazníci sa sťažujú, že telefónne linky predajní sú odpojené a firma neposkytla žiadne oficiálne stanovisko k dôvodom ukončenia svojej činnosti. Tento komunikačný deficit vyvoláva značnú frustráciu nielen medzi zákazníkmi s nevybavenými objednávkami, ale aj medzi dodávateľmi a zamestnancami, píše Denník N.
Zatvorenie rozsiahlej siete predajní má významný sociálny rozmer. Podľa oficiálnych štatistík zamestnávala spoločnosť na Slovensku viac ako 100 pracovníkov, ktorí sa teraz ocitli v existenčnej neistote. Mnohí z nich pracovali v regiónoch s obmedzenými pracovnými príležitosťami v maloobchodnom sektore.
Perspektívy značky BANQUET do budúcnosti
Zatiaľ čo slovenská pobočka čelí konkurznému konaniu, materská spoločnosť Vetro-plus v Českej republike pokračuje vo svojich aktivitách. Firma založená v roku 1995 v Hradci Králové prevádzkuje v Českej republike 56 značkových predajní BANQUET a ďalších 12 v Poľsku. Okrem stredoeurópskeho regiónu pôsobí spoločnosť aj na trhoch Veľkej Británie, Ruska a ďalších krajín ako dodávateľ širokého sortimentu výrobkov do domácnosti.
Zostáva otázne, či sa značka BANQUET v budúcnosti na slovenský trh ešte vráti, možno v inej podobe alebo pod novým vlastníkom. Výsledok konkurzného konania ukáže, aký bude ďalší osud spoločnosti a jej majetku na Slovensku.