- Xiaomi plánuje vstúpiť na európsky trh s elektromobilmi v roku 2027.
- Modely SU7 a YU7 ponúknu špičkový výkon a dojazd až 800 km.
- Spoločnosť Xiaomi investovala do vývoja elektromobilov viac než 3 miliardy libier.
Čínska technologická spoločnosť Xiaomi rozširuje svoje ambície a pripravuje sa na vstup na európsky trh s elektromobilmi. Výrobca, ktorý sa preslávil predovšetkým úspešnými smartfónmi, chce od roku 2027 začať predávať svoje elektrické autá aj v Európe.
Podľa predstaviteľov spoločnosti ide o kľúčový krok v pláne stať sa jedným z piatich najväčších výrobcov automobilov na svete. Informuje o tom portál autocar.uk.
Xiaomi vstúpilo do sveta elektromobilov v roku 2023 uvedením sedanu SU7, ktorý sa stal okamžite hitom čínskeho trhu. Krátko na to nasledovalo uvedenie SUV YU7, ktoré výrazne rozšírilo ponuku automobilky. Za posledný štvrťrok doručila spoločnosť viac ako 80-tisíc vozidiel, čo predstavuje takmer 200 % medziročný nárast predajov.
Obrovský záujem o nové modely spôsobil aj produkčné problémy. Čínske médiá informujú, že čakanie na dodanie modelu SU7 aktuálne dosahuje až 41 týždňov, zatiaľ čo objednávky na YU7 sa vybavujú najskôr po roku.
Podľa prezidenta Xiaomi Auto Willama Lua je spoločnosť aktuálne vo fáze výskumu a príprav na vstup na európsky trh. Fotografia modelu SU7 s nemeckou poznávacou značkou zverejnená na jeho účte Weibo vyvolala špekulácie, že Xiaomi testuje vozidlá na európskych cestách.
Hoci spoločnosť ešte nezverejnila presné informácie o ponuke modelov ani o konkrétnych termínoch, Xiaomi chce svoje elektromobily v Európe umiestniť do prémiového segmentu. Modely SU7 aj YU7 ponúkajú špičkový výkon, vysokú technologickú úroveň a dojazd až 800 kilometrov podľa čínskeho cyklu CLTC.
Xiaomi mieri na prémiový trh
Sedan SU7 je porovnávaný s modelmi Porsche Taycan či Tesla Model S. V najvýkonnejšej verzii ponúka výkon až 664 koní a dojazd takmer 500 míľ. SUV YU7 dokáže na jedno nabitie prejsť až 519 míľ a obe vozidlá sú dostupné s jednomotorovými aj dvojmotorovými pohonmi.
Na európskom trhu by mala spoločnosť predstaviť zjednodušenú ponuku modelov, pričom hlavným ťahákom by mohol byť výkonný SU7 Ultra. Tento model si už stihol vybudovať meno, keď dvakrát prekonal rekord elektromobilov na okruhu Nürburgring.
Xiaomi investovalo do vývoja elektromobilov viac než 3 miliardy libier a len v poslednom štvrťroku zaznamenalo tržby presahujúce 2 miliardy libier. Spoločnosť očakáva, že jej divízia elektromobilov dosiahne zisk už koncom tohto roka.
Ak sa plány spoločnosti naplnia, vstup Xiaomi na európsky trh v roku 2027 môže priniesť novú konkurenciu pre etablovaných výrobcov, ako sú Tesla, Volkswagen či Mercedes-Benz.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.