- Parlament schválil prísny konsolidačný balíček, ktorého súčasťou sú aj nové ceny pre diaľničné známky.
- 365-dňová diaľničná známka poskočí zo 60 eur na 90 eur.
- Zdražovanie sa dotkne aj ostatných typov známok.
Situáciu čiastočne kompenzujú bezplatné úseky
Od 1. augusta 2024 je v platnosti novela zákona. Tá sprístupňuje niektoré diaľničné úseky k bezplatnému používaniu, teda netreba mať pri jazde po nich platné diaľničné známky.
Cieľom tohto projektu je zabezpečiť menej áut v mestách, a tým aj ekologickejšie prostredie. Návrh už stihol prejsť pripomienkovým konaním.
Dokopy má ísť až o 100 kilometrov nových úsekov. Pokiaľ k nim prirátame už aj tie existujúce bezplatné, dokopy to bude až 200 kilometrov diaľničných úsekov zadarmo. Tie sa nachádzajú v blízkosti veľkých miest.
Tento krok chvália aj odborníci na dopravu. Podľa nich to môže mať veľmi pozitívny efekt na kvalitu života, hluk a emisie. Hlavná výhoda však má byť v tom, že veľká časť dopravy automaticky prechádza na diaľnicu, a centrum mesta nie je tak zaťažené.
Výstavba diaľnice D1 sa začala v roku 1972, pričom medzi Bratislavou a Trenčínom išlo do roku 1999 formálne o diaľnicu D61. Trasa diaľnice D1 je dlhá 512 kilometrov. Od roku 1999 sa začína v diaľničnej križovatke Bratislava-Pečňa, kde sa nachádza aj nultý kilometer diaľnice. V zmysle dlhodobých plánov má diaľnica D1 končiť napojením na ukrajinskú diaľnicu M6, a to v priestore nového hraničného priechodu na štátnej hranici s Ukrajinou neďaleko obce Záhor.
Trasa diaľnice vedie cez Trnavu, Piešťany, Trenčín, Žilinu, Vrútky, Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Poprad, Levoču, Prešov, Košice, Michalovce a Sobrance.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.