Vojna reťazcov na Slovensku: Biedronka zaútočila tvrdo, Kaufland vracia úder

  • Biedronka vstúpila na slovenský trh a okamžite spôsobila rozruch.
  • Odvážne zľavové akcie prinútili konkurenciu konať.
  • Kaufland a ďalšie reťazce spustili protiútok priamo v regiónoch.
BitmarketsKvakomat mobil

Biedronka rozvírila vody na slovenskom trhu ako nikto pred ňou. Poľský diskont, ktorý patrí do portfólia portugalskej skupiny Jerónimo Martins, vstúpil na tuzemský trh v marci tohto roka a okamžite začal tvrdú marketingovú hru. Na tému upozornil portál Živé.

Nemecký Kaufland však nezostal lienke nič dlžný a pripravil odpoveď, ktorá prekvapila zákazníkov.

Biedronka začala provokáciou: Prineste si karty od konkurencie

Všetko sa začalo netradičnou akciou, ktorá mala jasný cieľ – vytiahnuť zákazníkov z konkurenčných obchodov.

Biedronka ponúkla aviváž za symbolických 99 centov, ale s jednou pikantnou podmienkou. Zákazníci sa museli preukázať vernostnou kartou od ktoréhokoľvek iného reťazca – či už z Lidla, Kauflandu, Tesca alebo Coop Jednoty.

Táto stratégia pokračovala aj v ďalších týždňoch. Produktom týždňa sa stal prostriedok značky Jar, opäť s rovnakou podmienkou. Biedronka tak priamo nabádala ľudí, aby si priniesli karty od konkurencie a získali výhodné ceny.

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu. Zdroj: Biedronka, COOP Jednota, shutterstock.com/Ricochet64/Tupungato/Aaddyy

Kaufland pripravil Biedronke tvrdú odpoveď

Nemecký reťazec Kaufland, ktorý je súčasťou skupiny Schwarz Gruppe, sa rozhodol pre protiútok.

Spustil kampaň s výrečným sloganom: „Nemaj chrobáka v hlave, leť k nám po jar v zľave.” Do grafiky dokonca zaradil lienku s prekvapeným výrazom – jasný odkaz na konkurenčný diskont.

Kauflandova ponuka bola identická – rovnaký prostriedok za tých istých 99 centov, ale len pre držiteľov Kaufland Card. Tento krok predstavoval priamu odpoveď na provokáciu a ukázal, že nemecký reťazec je pripravený bojovať o každého zákazníka.

Biedronka verzus Kaufland

Biedronka verzus Kaufland. Zdroj: Biedronka, Kaufland

Biedronka a Kaufland nemajú rovnaké ceny na celom Slovensku

Zaujímavé na celej situácii je, že tieto špeciálne akcie neplatia všade. Takáto špeciálna ponuka neplatí v Kauflandoch naprieč celým Slovenskom. Zľavy sa vzťahujú iba na vybrané predajne – konkrétne na tie, v blízkosti ktorých už funguje Biedronka.

Podobnú taktiku používajú aj iné reťazce. Podľa dostupných informácií mali v minulosti špeciálne akcie vo vybraných lokalitách napríklad tiež Lidl a Billa. Obchodníci tak cielene sústreďujú útoky tam, kde je konkurenčný tlak najsilnejší.

Slovensko sa stáva bojiskom veľkých reťazcov

Príchod Biedronky patrí medzi najvýznamnejšie udalosti v slovenskom maloobchode za posledné roky. Veľké potravinové reťazce dal príchod konkurencie do pozoru a analytici už od začiatku predpovedali tvrdý boj o zákazníka.

Kaufland nie je jediný, kto na poľský diskont takto reagoval. Nemecký reťazec Lid vedie v Poľsku s Biedronkou pomerne ostrú „marketingovú vojnu”, ktorá sa teraz presunula aj na Slovensko.

Pre slovenských spotrebiteľov to môže znamenať výhodnejšie nákupy, pretože reťazce sa snažia navzájom prekonať v atraktívnosti svojich ponúk. Vojna o zákazníka sa tak rozbehla naplno.

Token6900 PCtxb
Autor:
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

Valorizácia dôchodkov 2026: Viac peňazí nedostanú všetci dôchodcovia

2

Sociálna poisťovňa krachuje: Hrozí, že penzie klesnú a 13. dôchodok skončí

3

XTB recenzie produktov, návod, skúsenosti a poplatky (2025)

4

Predčasný dôchodok už nebude pre každého. Nové prísne podmienky od júla

5

Ako jednoducho ťažiť Bitcoin na PC. Kompletný návod

PR články

Sedem najväčších technologických akcií: Rast, zisky a AI revolúcia

PR články  | 5. septembra 2025

PR článok spoločnosti XTB. Sedem najväčších technologických spoločností – Nvidia, Microsoft, Apple, Alphabet, Amazon, Meta a Tesla – už dlho patria medzi najobľúbenejšie investície na svete.

Najväčšie firmy a ich akcie

Kryptomeny už môžete kúpiť v každom veľkom meste na Slovensku

PR články  | 4. septembra 2025

PR článok spoločnosti Kvakomat. Kvakomat je moderným riešením pre všetkých, ktorí chcú rýchlo a jednoducho nakupovať kryptomeny na Slovensku.

Ako kúpiť Bitcoin cez Kvakomat

Ako pravidelné investovanie znižuje riziko a zvyšuje výnosy

PR články  | 4. septembra 2025

PR článok spoločnosti XTB. Dlhodobé investovanie je jedným z najspoľahlivejších spôsobov, ako zhodnotiť svoje peniaze.

Pravidelné investovanie na XTB