- Biedronka vstúpila na slovenský trh a okamžite spôsobila rozruch.
- Odvážne zľavové akcie prinútili konkurenciu konať.
- Kaufland a ďalšie reťazce spustili protiútok priamo v regiónoch.
Biedronka rozvírila vody na slovenskom trhu ako nikto pred ňou. Poľský diskont, ktorý patrí do portfólia portugalskej skupiny Jerónimo Martins, vstúpil na tuzemský trh v marci tohto roka a okamžite začal tvrdú marketingovú hru. Na tému upozornil portál Živé.
Nemecký Kaufland však nezostal lienke nič dlžný a pripravil odpoveď, ktorá prekvapila zákazníkov.
Biedronka začala provokáciou: Prineste si karty od konkurencie
Všetko sa začalo netradičnou akciou, ktorá mala jasný cieľ – vytiahnuť zákazníkov z konkurenčných obchodov.
Biedronka ponúkla aviváž za symbolických 99 centov, ale s jednou pikantnou podmienkou. Zákazníci sa museli preukázať vernostnou kartou od ktoréhokoľvek iného reťazca – či už z Lidla, Kauflandu, Tesca alebo Coop Jednoty.
Táto stratégia pokračovala aj v ďalších týždňoch. Produktom týždňa sa stal prostriedok značky Jar, opäť s rovnakou podmienkou. Biedronka tak priamo nabádala ľudí, aby si priniesli karty od konkurencie a získali výhodné ceny.

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu. Zdroj: Biedronka, COOP Jednota, shutterstock.com/Ricochet64/Tupungato/Aaddyy
Kaufland pripravil Biedronke tvrdú odpoveď
Nemecký reťazec Kaufland, ktorý je súčasťou skupiny Schwarz Gruppe, sa rozhodol pre protiútok.
Spustil kampaň s výrečným sloganom: „Nemaj chrobáka v hlave, leť k nám po jar v zľave.” Do grafiky dokonca zaradil lienku s prekvapeným výrazom – jasný odkaz na konkurenčný diskont.
Kauflandova ponuka bola identická – rovnaký prostriedok za tých istých 99 centov, ale len pre držiteľov Kaufland Card. Tento krok predstavoval priamu odpoveď na provokáciu a ukázal, že nemecký reťazec je pripravený bojovať o každého zákazníka.
Biedronka a Kaufland nemajú rovnaké ceny na celom Slovensku
Zaujímavé na celej situácii je, že tieto špeciálne akcie neplatia všade. Takáto špeciálna ponuka neplatí v Kauflandoch naprieč celým Slovenskom. Zľavy sa vzťahujú iba na vybrané predajne – konkrétne na tie, v blízkosti ktorých už funguje Biedronka.
Podobnú taktiku používajú aj iné reťazce. Podľa dostupných informácií mali v minulosti špeciálne akcie vo vybraných lokalitách napríklad tiež Lidl a Billa. Obchodníci tak cielene sústreďujú útoky tam, kde je konkurenčný tlak najsilnejší.
Slovensko sa stáva bojiskom veľkých reťazcov
Príchod Biedronky patrí medzi najvýznamnejšie udalosti v slovenskom maloobchode za posledné roky. Veľké potravinové reťazce dal príchod konkurencie do pozoru a analytici už od začiatku predpovedali tvrdý boj o zákazníka.
Kaufland nie je jediný, kto na poľský diskont takto reagoval. Nemecký reťazec Lid vedie v Poľsku s Biedronkou pomerne ostrú „marketingovú vojnu”, ktorá sa teraz presunula aj na Slovensko.
Pre slovenských spotrebiteľov to môže znamenať výhodnejšie nákupy, pretože reťazce sa snažia navzájom prekonať v atraktívnosti svojich ponúk. Vojna o zákazníka sa tak rozbehla naplno.