Vojna reťazcov na Slovensku: Biedronka zaútočila tvrdo, Kaufland vracia úder

  • Biedronka vstúpila na slovenský trh a okamžite spôsobila rozruch.
  • Odvážne zľavové akcie prinútili konkurenciu konať.
  • Kaufland a ďalšie reťazce spustili protiútok priamo v regiónoch.
Ekonomika Biedronka v súboji s Kauflandom
Biedronka v súboji s Kauflandom. Zdroj: shutterstock.com/Stefan_Sutka/Katarzyna Ledwon
Bybit PC banerBest Wallet mobil

Biedronka rozvírila vody na slovenskom trhu ako nikto pred ňou. Poľský diskont, ktorý patrí do portfólia portugalskej skupiny Jerónimo Martins, vstúpil na tuzemský trh v marci tohto roka a okamžite začal tvrdú marketingovú hru. Na tému upozornil portál Živé.

Nemecký Kaufland však nezostal lienke nič dlžný a pripravil odpoveď, ktorá prekvapila zákazníkov.

Biedronka začala provokáciou: Prineste si karty od konkurencie

Všetko sa začalo netradičnou akciou, ktorá mala jasný cieľ – vytiahnuť zákazníkov z konkurenčných obchodov.

Biedronka ponúkla aviváž za symbolických 99 centov, ale s jednou pikantnou podmienkou. Zákazníci sa museli preukázať vernostnou kartou od ktoréhokoľvek iného reťazca – či už z Lidla, Kauflandu, Tesca alebo Coop Jednoty.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

Táto stratégia pokračovala aj v ďalších týždňoch. Produktom týždňa sa stal prostriedok značky Jar, opäť s rovnakou podmienkou. Biedronka tak priamo nabádala ľudí, aby si priniesli karty od konkurencie a získali výhodné ceny.

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu. Zdroj: Biedronka, COOP Jednota, shutterstock.com/Ricochet64/Tupungato/Aaddyy

Kaufland pripravil Biedronke tvrdú odpoveď

Nemecký reťazec Kaufland, ktorý je súčasťou skupiny Schwarz Gruppe, sa rozhodol pre protiútok.

Spustil kampaň s výrečným sloganom: „Nemaj chrobáka v hlave, leť k nám po jar v zľave.” Do grafiky dokonca zaradil lienku s prekvapeným výrazom – jasný odkaz na konkurenčný diskont.

Kauflandova ponuka bola identická – rovnaký prostriedok za tých istých 99 centov, ale len pre držiteľov Kaufland Card. Tento krok predstavoval priamu odpoveď na provokáciu a ukázal, že nemecký reťazec je pripravený bojovať o každého zákazníka.

Biedronka verzus Kaufland

Biedronka verzus Kaufland. Zdroj: Biedronka, Kaufland

Biedronka a Kaufland nemajú rovnaké ceny na celom Slovensku

Zaujímavé na celej situácii je, že tieto špeciálne akcie neplatia všade. Takáto špeciálna ponuka neplatí v Kauflandoch naprieč celým Slovenskom. Zľavy sa vzťahujú iba na vybrané predajne – konkrétne na tie, v blízkosti ktorých už funguje Biedronka.

Podobnú taktiku používajú aj iné reťazce. Podľa dostupných informácií mali v minulosti špeciálne akcie vo vybraných lokalitách napríklad tiež Lidl a Billa. Obchodníci tak cielene sústreďujú útoky tam, kde je konkurenčný tlak najsilnejší.

Slovensko sa stáva bojiskom veľkých reťazcov

Príchod Biedronky patrí medzi najvýznamnejšie udalosti v slovenskom maloobchode za posledné roky. Veľké potravinové reťazce dal príchod konkurencie do pozoru a analytici už od začiatku predpovedali tvrdý boj o zákazníka.

Kaufland nie je jediný, kto na poľský diskont takto reagoval. Nemecký reťazec Lid vedie v Poľsku s Biedronkou pomerne ostrú „marketingovú vojnu”, ktorá sa teraz presunula aj na Slovensko.

Pre slovenských spotrebiteľov to môže znamenať výhodnejšie nákupy, pretože reťazce sa snažia navzájom prekonať v atraktívnosti svojich ponúk. Vojna o zákazníka sa tak rozbehla naplno.

txbtxb
Autor:
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.