Vodiči si v novom roku priplatia. Tieto zmeny pocítia v peňaženke

  • Slovenskí vodiči majú pred sebou veľké zmeny.
  • Od januára budú môcť využívať zelenú kartu v mobile.
  • Priplatia si však za povinné zmluvné poistenie a pri pokutách.
Off topic Vodiči si v budúcom roku priplatia
Vodiči si v budúcom roku priplatia. Zdroj: shutterstock.com/RomanR
Mind of Pepe PCWallstreetpepe ICO mobil baner

Vodiči môžu v niektorých poisťovniach ušetriť, no nemusí sa im to vyplatiť

Ceny a podmienky PZP sa medzi poisťovňami výrazne líšia. Na rovnaký typ vozidla môže jedna poisťovňa stanoviť ročné poistné 150 eur, zatiaľ čo iná až 200 eur či viac. Okrem ceny je dôležité všímať si aj dodatočné benefity, ako napríklad:

  • asistenčné služby na Slovensku aj v zahraničí,
  • pripoistenie skiel,
  • krytie škôd pri stretu so zverou,
  • ochrana pred následkami krupobitia.

Gabriela Janíková vysvetlila:

Klienti si pri povinnom zmluvnom poistení najčastejšie vyberajú ten najlacnejší variant. Neuvedomujú si však, že pri tom kryjú hlavne druhých, ale nie seba. Prichádzajú o veľmi užitočné asistenčné služby, ktoré sa v prípade nehody určite zídu, ako napríklad odtiahnutie auta alebo zabezpečenie ubytovania.

Rozdiel v cene ročného poistného sa pritom pohybuje na úrovni približne len 5 až 10 eur. Pri výbere PZP by mali majitelia vozidiel zvážiť najmä výšku poistného krytia a aké asistenčné služby im poisťovňa ponúka.

Nové poistné limity a prísnejšie pokuty

V roku 2025 platia prísnejšie poistné limity. Pri škodách na zdraví sa limit stanovil na 6 450 000 eur na nehodu, respektíve 1 300 000 eur na jedného poškodeného. Pri majetkových škodách sa strop posunul na 1 300 000 eur na nehodu.

Prísnejšie pokuty

Vodičom bez platného poistenia hrozia prísnejšie sankcie. Pokuta sa môže vyšplhať až na 5 000 eur. Odborníci preto odporúčajú pravidelne kontrolovať platnosť poistenia a porovnávať ponuky rôznych poisťovní, čím možno dosiahnuť významné úspory.

Nová legislatíva nezabudla ani na moderné formy mobility. Povinné poistenie sa rozšírilo aj na elektrické kolobežky a iné malé e-vozidlá s vlastným pohonom, ktoré dosahujú rýchlosť do 25 kilometrov za hodinu, prípadne majú hmotnosť nad 25 kg a maximálnu rýchlosť 14 kilometrov za hodinu.

Do tejto kategória spadajú napríklad aj elektrické invalidné vozíky, ktoré bežne používajú seniori.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbAnycoin mobil banner
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.