Vlaky ZSSK obídu stanicu pod Tatrami. Cestujúci musia vystúpiť inde

  • Vlaky ZSSK nebudú zastavovať v Poprade-Spišskej Sobote od novembra 2025.
  • Cestujúci musia počas výluky využívať stanicu Poprad-Tatry.
  • ŽSR obnovia nástupištia, osvetlenie aj podchod pre pohodlnejšie cestovanie.
Ekonomika Vlaky ZSSK obídu stanicu pod Tatrami
Vlaky ZSSK obídu stanicu pod Tatrami.
Kvakomat PC bannerFumbi mobil baner

Vlaky na modernejšej trati

Ministerstvo dopravy schválilo na začiatku roka 2025 modernizáciu železničnej trate Poprad – Vydrník ako strategickú investíciu. Tento krok umožní rýchlejšiu prípravu aj realizáciu projektu, ktorý je súčasťou rozsiahleho plánu obnovy hlavného železničného koridoru Žilina – Košice.

Portál webnoviny.sk uvádza, že investícia posilní prepojenie medzi Tatrami a východným Slovenskom, prinesie plynulejšiu dopravu a zlepší podmienky pre cestujúcich aj dopravcov.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú zmodernizovať 14,2 kilometra trate medzi Popradom a Vydrníkom. Súčasťou projektu bude tunel Španí háj s dĺžkou 711 metrov, nové estakády, mosty a mimoúrovňové križovania.

Okrem toho pribudnú tri nové výhybne – Letanovce, Gánovce a Hozelec. Tieto úpravy zvýšia priepustnosť trate a umožnia rýchlejšie a bezpečnejšie jazdy vlakov. Modernizácia sa dotkne aj železničných zastávok, ktoré dostanú nové nástupištia a osvetlenie.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

Projekt má prispieť k tomu, aby sa cestovanie po hlavnej železničnej osi Slovenska stalo pohodlnejším a efektívnejším.

ZSSK mení trasu rýchlikov

ZSSK mení trasu rýchlikov. Zdroj: shutterstock.com/Peter Kniez, fornStudio

Prebieha zaujímavá súťaž s Fumbi, kde môžete vyhrať 1 200 eur rozdelených ako 100 eur každý mesiac po celý rok. Jednoduchá účasť cez registráciu, prvý vklad a zadanie kódu KRYPTONAROK – odkaz nájdete tu.

Súčasťou projektu bude aj rozšírenie cesty I/66

Zmeny sa dotknú aj cestnej infraštruktúry. V Poprade sa rozšíri cesta I/66 na štvorpruhovú komunikáciu s dĺžkou 737 metrov. Pribudnú nové odbočovacie pruhy, semafory a protihlukové bariéry.

Celková rozloha stavebných úprav presiahne 1,26 milióna štvorcových metrov. Práce sa začnú vo februári 2025 a podľa plánu potrvajú do novembra 2028.

Projekt zlepší rýchlosť aj bezpečnosť dopravy

Úsek Poprad – Vydrník leží na koridore Rýn – Dunaj, ktorý je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T. Modernizácia preto neznamená len regionálne zlepšenie, ale aj posilnenie medzinárodného dopravného spojenia.

Po dokončení by sa mala zvýšiť rýchlosť vlakov, skrátiť cestovný čas a zvýšiť bezpečnosť železničnej dopravy. Moderné zabezpečovacie systémy a nové technické riešenia majú znížiť počet porúch aj riziko nehôd.

Modernizácia prinesie aj nové pracovné miesta

Ministerstvo dopravy označilo tento projekt za strategický nielen pre jeho dopravný význam, ale aj pre ekonomický prínos regiónu. Počas výstavby vzniknú stovky pracovných miest, čo pomôže miestnym komunitám.

Rezort zároveň zdôrazňuje, že investícia do železníc je kľúčová pre ekologickú a udržateľnú dopravu. „Kvalitná infraštruktúra je základom mobility budúcnosti. Trať medzi Popradom a Vydrníkom bude dôležitým krokom k jej naplneniu,” uviedol minister dopravy.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
Ako ťažiť PCBest Wallet mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.