Vieme, ako môžu Slováci ušetriť na poistení. Mnohí robia banálnu chybu

  • Cestovné poistenie mnohí ľudia vnímajú ako zbytočný výdavok.
  • Toto poistenie nebýva drahé, no dá sa na ňom ušetriť.
Ekonomika Vieme, ako môžu Slováci ušetriť na poistení
Vieme, ako môžu Slováci ušetriť na poistení. Zdroj: Shutterstock.com/GaudiLab, Travel man
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Cestovanie do zahraničia je pre mnohých ľudí dôvodom, prečo sa rozhodnú uzatvoriť si cestovné poistenie.

Ak niekto za hranice cestuje prostredníctvom cestovnej kancelárie, ide o štandard, no v prípade, že za hranice osoba cestuje na vlastnú päsť, ideálne je nájsť to najlacnejšie cestovné poistenie.

Portál Finsider.sk poukazuje na to, že ľudia, ktorí cestujú do zahraničia niekoľkokrát za rok, môžu získať požadované krytie a zároveň ušetriť na poistke. Ich možnosťou totiž je dlhodobé cestovné poistenie, ktoré je výhodnejšie. Je však dôležité, aby cestujúci vedel, kam pôjde, čo tam bude robiť a koľko ho táto cesta bude stáť.

Práve dlhodobé cestovné poistenie cestujúci uzatvára na celých 365 dní, počas ktorých mu platí. Pri tomto poistení môže osoba cestovať toľko, koľko chce, no zároveň nesmie prekročiť maximálny čas, ktorý môže v jednom kuse stráviť za hranicami.

Nastavenie tohto druhu poistenia je však o niečo zložitejšie. Cestujúci totiž musí brať do úvahy parametre každej jednej zahraničnej cesty. Ak dôjde k situácii, že poistenie už bude vybavené, zmena parametrov môže byť problematická.

Uveďme si napríklad sedemdňovú dovolenku v rámci Európy pre dve osoby so všetkým základným krytím vrátane možnosti storna. V tomto prípade by najlacnejšie cestovné poistenie stálo približne 37 eur. Ak by však tá istá osoba plánovala vycestovať do zahraničia viac ako dvakrát za rok na rovnakú dobu, ročné cestovné poistenie by ho vyšlo približne dvojnásobne.

Dôležitým rozdielom je, že ročné poistenie poskytuje krytie pre neobmedzený počet ciest do zahraničia. Vzhľadom k tomu by bolo pre takéhoto cestovateľa výhodnejšie zvoliť si celoročné poistenie, ak plánuje absolvovať viac ako dve cesty do zahraničia počas jedného kalendárneho roka.

Dôležité je poukázať na to, že aj napriek tomu, že pri ročnom poistení môže človek do cudziny cestovať neobmedzene, poistenie uvádzajú limity na počet dní v oblasti platnosti, ktoré tam môže stráviť.

Napríklad v prípade základného ročného poistenia ide o pobyt v jednej krajine trvajúci 45 až 60 dní. Pri dlhšej ceste je potrebné upriamiť svoju pozornosť na špecifické cestovné poistenie s vyšším limitom vycestovania, ktoré ponúkajú krytie na 90 až 365 dní. Tu však platí, poistenie je drahšie.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

Pozor na tieto chyby

Dôjsť môže k tomu, že sa osobe v zahraničí stala poistná udalosť, no poisťovňa jej náklady nepreplatila, prípadne nevrátila v plnej sume. Dôvodom môže byť napríklad porušenie podmienok zmluvy alebo chyba pri výbere poistenia.

Výška krytia je zväčša pomerne vysoká, avšak odporúča sa overiť, či postačuje na úhradu zdravotných výdavkov v konkrétnej krajine. Dôležité je aj to, aby suma krytia bola dostatočná na pokrytie ďalších položiek, ktoré sú v rámci poistenia zahrnuté. Je vhodné zabrániť situáciám, kedy suma plnenia pre prípad straty batožiny nedokáže pokryť ani hodnotu vášho prázdneho kufra.

Ak sa rozhodnete pre základné krytie, váš prístup k pomoci a finančnému vyrovnanie v prípade potreby bude výrazne obmedzený. To platí pre klientov, ktorí plánujú dovolenky cez cestovné kancelárie, ale aj pre tých, ktorí si sami rezervujú ubytovanie, letenky a cestovné lístky. Často sa stáva, že nemajú dojednané poistenie storna.

Klienti si veľakrát myslia, že si sami poradia so situáciou a neskôr sa obracajú na poisťovňu so žiadosťou o náhradu. Je dôležité, aby ste pri každej poistnej udalosti okamžite kontaktovali asistenčnú službu, ktorá vám poskytne riešenie v súlade s poistnými podmienkami.

Napríklad, ak začnete pociťovať bolesť zubov, mali by ste kontaktovať asistenčnú službu, ktorá vás usmerní k autorizovanému zubárovi. Tento postup od vás poisťovňa nebude vyžadovať, pokiaľ ide o situácie, kde ste utrpeli život ohrozujúci úraz alebo ste v bezvedomí a cestujete sami, a preto nie je nikto, kto by za vás mohol kontaktovať asistenčnú službu.

Mohlo by vás zaujímať: Slováci úplne zmenili svoje zvyky v obchodoch. Nový trend nabral na obrátkach

Autor:
Redakcia Kryptomagazínu
Redakcia Kryptomagazínu

Na Kryptomagazine nájdete originálne spravodajstvo o kryptomenách tvorené odborníkmi, ktorí z tohto magazínu spravili najlepší zdroj informácií o digitálnych menách a decentralizovaných technológiách.