- Kaviarenský reťazec Starbucks zápasí s poklesom predaja.
- Spoločnosť chce pod novým vedením zefektívniť svoju prevádzku.
- Sieť prepustí viac než tisíc zamestnancov.
Starbucks, americká sieť kaviarní plánuje prepustiť 1 100 zamestnancov, keďže nový predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Brian Niccol sa snaží zefektívniť prevádzku. TASR o tom informuje na základe správy AP.
Niccol v pondelok v liste zamestnancom uviedol, že spoločnosť bude tých, ktorí budú prepustení, informovať do utorkového (25. 2.) poludnia. Informoval tiež, že Starbucks škrtne aj niekoľko stoviek otvorených a neobsadených pozícií.
Naším zámerom je fungovať efektívnejšie, zvyšovať zodpovednosť, znižovať zložitosť a podporovať lepšiu integráciu,” napísal Niccol v liste.
Starbucks má na celom svete 16 000 zamestnancov v oblasti podnikovej podpory, ale to zahŕňa aj ľudí, ktorých sa prepúšťanie nedotkne, ako napríklad personál pražiarní a skladov. Ani baristi v kaviarňach spoločnosti nie sú zahrnutí do prepúšťania.
Niccol v januári avizoval, že prepúšťanie bude oznámené začiatkom marca. Spoločnosť so sídlom v Seattli sa snaží zjednodušiť svoju štruktúru.
Naša veľkosť a štruktúra nás môžu spomaľovať, máme príliš veľa vrstiev, manažérov malých tímov a úloh zameraných predovšetkým na koordináciu práce,” napísal Niccol.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Starbucks chce zastaviť pokles predaja
Starbucks najal Niccola minulý rok na jeseň, aby zastavil spomaľovanie predaja. Nový šéf chce zlepšiť servisné časy, najmä počas ranného zhonu, a znova urobiť zo siete kaviarní miesta na stretávanie sa komunity.
Niccol škrtá tiež položky v ponuke Starbucks. Globálny predaj v prevádzkach spoločnosti otvorených aspoň rok v minulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil 30. septembra 2024, klesol o 2 %. Zákazníci v USA sú unavení zo zvyšovania cien a čoraz dlhších čakacích lehôt. V Číne, na svojom druhom najväčšom trhu, čelí Starbucks rastúcej konkurencii lacnejších rivalov.