- Dr. Max zavádza elektronické cenovky do 1 000 lekární v šiestich európskych krajinách.
- Farmaceuti získajú viac času na odbornú starostlivosť a komunikáciu s pacientmi.
- Projekt digitálnej transformácie by mal skončiť koncom roka 2026.
Dr. Max odštartoval rozsiahly projekt digitálnej transformácie, ktorý zmení nákupné zážitky zákazníkov naprieč šiestimi európskymi krajinami. Spoločnosť v partnerstve s firmou Vusion Group zavádza elektronické cenovky do 1 000 lekární v Česku, na Slovensku, v Rumunsku, Taliansku, Srbsku a Poľsku. Upozorňuje na to poľský portál Wiadomości Handlowe.
Táto strategická investícia do modernizácie má za cieľ skvalitniť služby zákazníkom a zefektívniť prácu zamestnancov. Implementácia už prebieha v 220 lekárňach a celý projekt by mal skončiť koncom roka 2026.
Branislav Chmela, Group Retail Operation Officer Dr. Max, vysvetľuje: „Nové technológie nám umožňujú výrazne zjednodušiť chod našich lekární – od bežnej prevádzky až po interakciu s klientmi. Naše partnerstvo s Vusion Group podporuje našu víziu stať sa lídrom v digitálnej transformácii farmaceutickej starostlivosti a upevňuje našu pozíciu na európskom trhu.”
Automatizácia aktualizácie cien a promočných akcií vďaka elektronickým cenovkám odstráni potrebu manuálnych zásahov v jednotlivých prevádzkach. Farmaceuti tak získajú viac času na to podstatné – odbornú starostlivosť a komunikáciu s pacientmi.
Riešenia od Vusion Group umožnia Dr. Maxu jednoducho spravovať a monitorovať všetky pripojené zariadenia v lekárňach, čo prinesie plynulejšiu prevádzku a vyššiu produktivitu. Spoločnosť tiež prepojí elektronické cenovky s existujúcou bezdrôtovou infraštruktúrou vo všetkých svojich pobočkách.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Digitalizácia neprebieha len v Dr. Max
Dr. Max týmto krokom kopíruje úspešnú stratégiu obchodných reťazcov Billa, Lidl a Biedronka, ktoré už dlhšie využívajú podobné technológie. Lekárenský reťazec tak aplikuje osvedčené postupy z maloobchodu do farmaceutického sektora.
Skupina Dr. Max sa radí medzi popredné lekárenské siete v Európe. Aktuálne pôsobí v 17 krajinách, spravuje viac ako 3 000 lekární a dáva prácu 20-tisíc odborníkom.
Od založenia v roku 2004 spoločnosť, patriaca do skupiny Penta Investments, dynamicky rástla pomocou akvizícií aj organického rastu. Dnes zaujíma pozíciu druhého najväčšieho lekárenského reťazca v Európe.
Táto masívna digitálna investícia dokazuje, že Dr. Max aktívne implementuje najnovšie technologické trendy s cieľom skvalitniť služby pre svojich zákazníkov a pacientov.
Šetrenie životného prostredia
Obchodný reťazec Billa prináša revolúciu do svojich predajní. Namiesto klasických papierových cenoviek začína používať moderné digitálne displeje. Túto novinku už úspešne otestovali v slovenských obchodoch a teraz ju rozširujú ďalej. V januári o tom informoval český portál TV Nova.
„Táto zmena prináša množstvo výhod pre zákazníkov aj životné prostredie,” hovorí Dana Bratánková, hovorkyňa spoločnosti Billa. „Zákazníci budú mať istotu, že cena na digitálnej cenovke presne zodpovedá cene na pokladni. Tým prakticky odstránime akékoľvek nezrovnalosti, ktoré mohli vzniknúť pri ručnom preceňovaní.”
Ekologický prínos tejto inovácie je obrovský. Jedna predajňa spotrebovala ročne približne 215 000 listov papiera formátu A4 len na cenovky. Pri takmer 300 prevádzkach to znamenalo neuveriteľných 60 miliónov papierových hárkov každý rok.
„Prechodom na digitálne cenovky výrazne znižujeme našu environmentálnu stopu,” dodáva Bratánková.
Nový systém zásadne zjednodušuje prácu zamestnancom. Zmenu cien, ktorá kedysi vyžadovala hodiny manuálnej práce, teraz vykonajú jediným kliknutím. Aktualizácia sa okamžite prejaví vo všetkých obchodoch naraz, čo zaručuje rovnaké ceny v celej sieti.