- Banka Revolut bije na poplach.
- Podvodníci masívne presúvajú svoje aktivity do šifrovaných aplikácií.
- Až tretina všetkých podvodov teraz pochádza z platforiem, ktoré používatelia považujú za bezpečné.
Aké typy podvodov banky najviac trápia?
Revolut upozorňuje, že napriek neustále sa meniacej povahe podvodov podvody spojené s online nákupmi naďalej dominujú. Znepokojujúcim trendom je nárast podvodov s predajom vstupeniek, ktoré sa zameriavajú predovšetkým na mladšie vekové skupiny:
- 36 % prípadov sa týkalo jednotlivcov vo veku 17 – 24 rokov.
- 38 % prípadov postihlo osoby vo vekovej kategórii 25 – 34 rokov.
Len v roku 2024 Revolut zabránil podvodom v hodnote viac ako 600 miliónov libier, ktoré boli namierené voči jeho zákazníkom.
Banka neustále vylepšuje svoje bezpečnostné funkcie vrátane implementácie AI systémov na detekciu podvodov v reálnom čase, limitov transakcií a požiadaviek na biometrickú autentifikáciu.
Čo žiada banka od technologických gigantov?
Revolut vyzýva platformy sociálnych médií, aby prijali rozhodné opatrenia:
- Proaktívne odstraňovali podvodný obsah.
- Zaviedli prísnejšie overovanie inzerentov a tvorcov obsahu.
- Implementovali robustné monitorovanie riadené umelou inteligenciou.
- Bezproblémovo spolupracovali s finančnými inštitúciami.
- Zdieľali náhradu pre obete podvodov pochádzajúcich z ich platforiem.
„Napriek opakovaným výzvam zo strany Revolutu a iných finančných inštitúcií platformy sociálnych médií nedokážu riešiť podvody, ktoré sužujú ich používateľov,” dodáva Malouf.
Tento prudký nárast podvodov cez šifrované aplikácie predstavuje vážne riziko pre spotrebiteľov, ktorí sú často v dobrej viere presvedčení, že komunikujú v bezpečnom prostredí. Revolut preto vyzýva používateľov k maximálnej obozretnosti pri komunikácii cez tieto platformy. Najmä pokiaľ ide o finančné transakcie alebo zdieľanie citlivých údajov.