V týchto európskych mestách strávite za volantom najviac času. Londýn vedie už štvrtý rok

  • Analytici zdôrazňujú, že problém dopravných zápch sa netýka len centier miest.
  • Prekvapivo vysoké umiestnenie zaznamenal Rím.
  • Ako vyzerá tento rebríček?
Novinky V týchto mestách strávite za volantom najviac času
V týchto mestách strávite za volantom najviac času. Zdroj: Shutterstock.com/Dragos Asaftei, Hayk_Shalunts
Flockers PCBest Wallet mobil

Každý vodič v Londýne strávi ročne v dopravných zápchach neuveriteľných 101 hodín, čo predstavuje finančnú stratu viac ako 1 000 eur na osobu. Vyplýva to z najnovšej analýzy spoločnosti Inrix, ktorá každoročne zostavuje rebríček miest s najvyťaženejšou premávkou. Informuje o tom portál Euronews.com.

Britská metropola si udržiava nelichotivé prvenstvo už štvrtý rok po sebe a v celosvetovom meradle jej patrí piate miesto. Dopravné zápchy v Londýne spôsobili v roku 2024 ekonomické straty vo výške takmer 4,64 miliardy eur.

Čo spôsobuje tieto dopravné situácie?

„Hoci Spojené kráľovstvo zaznamenalo v tomto roku mierny nárast dopravných zápch, celková situácia zostáva stabilná,” uviedol Bob Pishue, dopravný analytik a autor správy. Podľa jeho slov za komplikovanou dopravnou situáciou stojí najmä „koncentrácia obyvateľstva, pracovných príležitostí a ekonomickej aktivity”.

Na druhom mieste v európskom rebríčku sa umiestnila francúzska metropola Paríž, kde vodiči strávia v zápchach priemerne 97 hodín ročne. Celosvetovo jej patrí šiesta priečka. Tretie miesto obsadil Dublin s 81 hodinami strávenými v dopravných zápchach.

Prekvapivo vysoké umiestnenie zaznamenal Rím, kde vodiči trávia v kolónach priemerne 71 hodín ročne. Prvú päťku uzatvára Brusel so 74 hodinami.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Problémy sa netýkajú iba mestských centier

Londýnsky dopravný podnik Transport For London, ktorý spravuje sieť hlavných cestných ťahov prenášajúcich tretinu mestskej dopravy, reaguje na situáciu aktívnymi opatreniami. „Zaviazali sme sa zabezpečiť Londýnčanom čo najbezpečnejší, najudržateľnejší a najefektívnejší pohyb po hlavnom meste,” uviedol hovorca inštitúcie.

Environmentálna organizácia Possible upozorňuje na závažné dôsledky dopravných zápch:

Je to nočná mora pre klímu, zdravie Londýnčanov aj ekonomiku. Potrebujeme odvážnejšie kroky na podporu pešej chôdze, cyklistiky a verejnej dopravy.

Analytici zdôrazňujú, že problém dopravných zápch sa netýka len centier miest. V prípade Londýna spôsobujú významné zdržania aj práce na kľúčových dopravných tepnách, ako napríklad na diaľnici M25 pri križovatke Wisely.

Napriek tomu, že hlavné mesto generuje polovicu všetkých dopravných zdržaní v krajine, najvýraznejší nárast dopravných problémov zaznamenávajú menšie mestá mimo metropoly.

Odborníci sa zhodujú, že riešenie dopravnej situácie si vyžaduje komplexný prístup zahŕňajúci investície do alternatívnych spôsobov dopravy, modernizáciu infraštruktúry a podporu udržateľnej mobility.

Zápchy v Chorvátsku dostali červenú

Chorvátske ministerstvo dopravy pripravuje významnú modernizáciu systému výberu mýta na diaľniciach. Nový elektronický systém má priniesť koniec zdĺhavému čakaniu pri mýtnych bránach, píše portál Poslovni dnevnik.

Hlavným cieľom pripravovanej zmeny je výrazné zrýchlenie prejazdu mýtnymi bránami a zvýšenie komfortu pre všetkých účastníkov cestnej premávky. Vodiči už nebudú musieť zastavovať pri okienkach, čo by malo významne prispieť k plynulosti dopravy, najmä počas rušnej turistickej sezóny.

Do užšieho výberu sa dostali dva systémy – český Tollnet a slovenský SkyToll. Predpokladaná investícia do nového riešenia by mala dosiahnuť takmer 80 miliónov eur bez DPH.

Rozhodnutie však sprevádzajú aj kontroverzné reakcie. Rakúska spoločnosť Kapsch TrafficCom a čínska CTFO Jeton Technology vyjadrili nesúhlas s výberovým procesom. Modernizácia by mala priniesť výrazné zlepšenie pre domácich i zahraničných vodičov využívajúcich chorvátske diaľnice.

txbWallstreetpepe ICO mobil baner
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.