- ZSSK zavádza od polovice marca 2025 poplatky za lístky na staniciach.
- Online nákup lístkov zostáva bez dodatočných servisných poplatkov.
- Aplikácia ČSOB SmartBanking umožňuje nákup lístkov bez príplatku.
Okrem úspory v podobe vyhnutia sa servisnému poplatku prináša nákup lístka cez ČSOB SmartBanking aj ďalšie výhody. Cestujúci majú všetky svoje lístky prehľadne uložené na jednom mieste. Platba za lístok prebieha priamo z bankového účtu klienta bez nutnosti zadávať údaje z platobnej karty pri každom nákupe.
Lístky sa dajú nakúpiť aj cez aplikáciu ZSSK. Tá umožňuje jednoduché vyhľadávanie spojení, zobrazenie aktuálnych meškání vlakov a poskytuje notifikácie o zmenách v cestovnom poriadku.
Elektronické lístky sú nielen pohodlnejšie, ale aj ekologickejšie. Šetria totiž papier a zároveň sa znižuje riziko straty lístka, keďže je vždy dostupný v mobilnom telefóne používateľa.
Výnimky z poplatku
ZSSK myslela aj na skupiny cestujúcich, pre ktoré by mohol byť nový poplatok problematický. Servisný poplatok sa nebude vzťahovať na cestujúcich s nárokom na bezplatnú prepravu, držiteľov preukazov ŤZP a ŤZP-S.
„V súčasnosti si viac ako 45 percent našich klientov zabezpečuje cestovné doklady prostredníctvom digitálnych platforiem,” informoval šéf Železničnej spoločnosti Slovensko Peter Helexa.
Za vybavenie lístka na staničnej pokladnici si cestujúci priplatia jedno euro, zatiaľ čo pri zakúpení cestovného dokladu priamo u vlakového personálu bude poplatok predstavovať tri eurá.