U našich susedov otvorili dôležitý zrekonštruovaný tunel. Ovplyvní to aj Slovákov

  • Rakúšania opäť otvorili svoj najdlhší tunel.
  • Menili tam vozovku, ktorá mala už 46 rokov.
  • Za vstup sa ale platí mýtny poplatok.
Off topic Tunel je opäť k dispozícii
Tunel je opäť k dispozícii. Zdroj: shutterstock.com/zakir1346/AlexandrMusuc
BitmarketsBitmarkets

U nás tunel Višňové stále nestojí

Práve tunel Višňové bude po svojom dostavaní s dĺžkou 7,5 kilometra najdlhším tunelom na Slovensku. Aktuálne toto prvenstvo patrí tunelu Branisko s dĺžkou okolo 5 kilometrov.

Práve tunel Višňové sa mal odlišovať od tunelov ako Branisko alebo Sitina tým, že nemal mať betónovú vozovku, ale asfaltovú, na čom trval aj minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SSD).

Nakoniec sa tak nestalo a tento tunel bude mať betónovú vozovku, teda takú, akú mal mať už od počiatku jeho návrhu. Dokonca sa v týchto dňoch začalo aj so samotným betónovaním.

Technológia betónovania je realizovaná v celej šírke vozovky, ktorá má dokopy 7 metrov. Celý proces je veľmi náročný a potrebuje skutočnú synchronizáciu všetkých použitých strojov.

Chodíte do Rakúska na lyžovačku?

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.