Tri veľké automobilky majú problém. Predávali autá s nelegálnymi komponentmi

  • Ešte v roku 2021 schválil americký Kongres zákon, ktorý sa týka prevencie nútenej práce Ujgurov.
  • Niektoré automobilky však komponenty, ktoré boli výsledkom nútenej práce, používali.
Off topic Tri veľké automobilky majú problém
Tri veľké automobilky majú problém. Zdroj: Shutterstock.com/PERO studio, Gorodenkoff
Best Wallet PCBitmarkets

Tri svetoznáme automobilky sa dostali do poriadneho problému. Ako totiž informuje portál Autobild.sk, Bayerische Motoren Werke (BMW), Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) nakupovali diely do automobilov od nelegálneho dodávateľa. Ten sídli v čínskom Sin-ťiangu. Problémy dodávateľovi spôsobili nútené práce.

Ešte v roku 2021 schválil americký Kongres zákon, ktorý sa týka prevencie nútenej práce Ujgurov. Hlavným cieľom tohto zákona je zabrániť tomu, aby sa z čínskeho regiónu Sin-ťiang dovážal tovar, pri ktorom je možné, že ho pracovníci vyrobili z donútenia.

BMW nerešpektuje pravidlá

Finančný výbor amerického Senátu publikoval správu, v ktorej stojí, že značka BMW do Spojených štátov dodala minimálne 8 000 vozidiel značky Mini Cooper. To by nebolo problémom, pokiaľ by tieto vozidlá nedisponovali komponentmi od zakázaného čínskeho dodávateľa.

K situácii sa vyjadrila aj samotná Čína, ktorá obvinenia popiera.

Podľa dostupných informácií mala značka s dovozom produktov so zakázanými dielmi pokračovať minimálne do apríla.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

BMW sa bráni

Značka BMW uviedla, že „podnikla kroky na zastavenie dovozu dotknutých produktov.” Okrem toho sa tiež spoločnosť zameria na vykonanie servisnej akcie, ktorá sa bude týkať výmeny konkrétnych častí. Značka zároveň poukázala na to, že má veľmi prísne normy a zásady spojené so zamestnaneckými praktikami. Podľa jej slov sa pevne drží ľudských práv, no aj pracovných podmienok. Tých sa musia držať aj všetci priami dodávatelia.

Senátna správa odhalila, že kalifornský dodávateľ pre automobilky Bourns Inc. odoberal komponenty od čínskej spoločnosti Sichuan Jingweida Technology Group (JWD). Táto firma bola v decembri zaradená na zoznam UFLPA.

Vyššie uvedená spoločnosť bola dodávateľom komponentov pre firmu Lear, ktorá je priamy dodávateľ pre BMW a Jaguar Land Rover. Až v januári sa firma Lear dozvedela, že tieto elektronické komponenty pochádzajú od spoločnosti JWD a vo vozidlách, ktoré sa dovážajú do Spojených štátov, nemajú čo robiť, pretože sú zakázané.

Spoločnosť Lear informovala o zakázaných komponentoch písomne priamo aj BMW, Jaguar Land Rover, Volvo a Volkswagen.

Jaguar Land Rover po tejto správe všetok existujúci inventár, ktorý obsahoval komponent JWD, dal do karantény za účelom zničenia. Automobilka okrem toho tvrdí, že len čo sa o tejto situácii dozvedela, ihneď zastavila všetky dodávky dotknutých náhradných dielov.

Podľa automobilky Volkswagen došlo v amerických prístavoch k zadržaniu niekoľkých tisíciek vozidiel značiek Porsche, Bentley a Audi. Dôvodom zadržania bola práve prítomnosť súčiastok od JWD.

txbKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.