- Analytici pripisujú celkové oživenie luxusného sektora najmä zotaveniu čínskeho trhu.
- Najväčším hráčom na trhu zostáva Louis Vuitton s hodnotou takmer 130 miliárd dolárov.
- Prvú päťku uzatvára Dior s hodnotou 12 miliárd dolárov.
Luxusný sektor v roku 2024 zaznamenáva výrazné oživenie po predchádzajúcom období poklesu. Celková hodnota najcennejších luxusných značiek vzrástla medziročne o 8 percent, čo signalizuje pozitívny obrat po minuloročnom poklese o 4 percentá. Ktoré značky sú najúspešnejšie?
Ako uvádza portál Startitup.sk, najväčším hráčom na trhu zostáva Louis Vuitton s hodnotou takmer 130 miliárd dolárov. To predstavuje 4-percentný nárast oproti minulému roku. Značka si tak udržuje pozíciu lídra v segmente luxusného tovaru a potvrdzuje dominanciu svojej materskej spoločnosti LVMH.
Na druhom mieste sa umiestnila francúzska značka Hermès, ktorej hodnota dosiahla 93,7 miliardy dolárov. Táto ikona luxusu zaznamenala pozoruhodný nárast o 23 percent, čo analytici pripisujú jej stratégii založenej na exkluzivite a limitovanej dostupnosti produktov.
Tretiu priečku obsadil módny dom Chanel s hodnotou 60,2 miliardy dolárov, ktorý si pripísal 8-percentný medziročný rast. „Značka ťaží zo svojho historického dedičstva a efektívnej marketingovej stratégie,” potvrdzujú odborníci na luxusný trh.
Taliansky Gucci, ktorý sa umiestnil na štvrtom mieste, zaznamenal ako jediný z top značiek pokles hodnoty. S celkovou hodnotou 23,8 miliardy dolárov predstavuje medziročný pokles o 9 percent, napriek tomu si však udržiava silnú pozíciu na trhu.
Prvú päťku uzatvára Dior s hodnotou 12 miliárd dolárov. Za ním nasledujú šperkársky gigant Cartier (10,5 miliardy) a hodinárska legenda Rolex (9,1 miliardy), ktorá zaznamenala významný 15-percentný nárast hodnoty.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.