Tesco zrýchľuje cestu k uhlíkovej neutralite. Výsledky hovoria jasne

  • Tesco za deväť rokov znížilo emisie vo svojich predajniach o 81 %.
  • Reťazec používa elektrinu výlučne z obnoviteľných zdrojov od roku 2020.
  • esco plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo všetkých prevádzkach do roku 2035.
Ekonomika Tesco zrýchľuje cestu k uhlíkovej neutralite
Tesco zrýchľuje cestu k uhlíkovej neutralite. Zdroj: shutterstock.com/AJSTUDIO PHOTOGRAPHY
Best Wallet PCKvakomat mobil

Tesco dosiahlo za posledných deväť rokov významný ekologický úspech. Reťazec dokázal znižiť emisie skleníkových plynov vo svojich predajniach až o 81 % a tým sa výrazne priblížil k svojmu cieľu – dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v rámci prevádzok do roku 2035.

K výsledku prispelo najmä využívanie elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, modernizácia tepelných čerpadiel a postupná výmena plynových pecí za elektrické. Vyplýva to z tlačovej správy reťazca.

Podľa Michaely Lehotskej, manažérky spoločenskej zodpovednosti Tesca na Slovensku, je klimatická zmena jednou z najväčších výziev našej doby a spoločnosť sa snaží reagovať konkrétnymi krokmi.

Tesco a jeho stratégie

„Ochrana planéty je neoddeliteľnou súčasťou našej stratégie. Vďaka dlhodobému systematickému prístupu sa nám podarilo znížiť emisie o 81 % oproti roku 2016/17. Len za uplynulý rok sme pridali ďalší pokles o 12 %, čo považujeme za výrazný posun,” vysvetľuje Lehotská.

Tesco plánuje do roku 2050 dosiahnuť aj klimatickú neutralitu v celom dodávateľskom reťazci. Od roku 2020 nakupuje všetku elektrinu výhradne z obnoviteľných zdrojov a každý rok zavádza nové opatrenia, ktoré smerujú k väčšej energetickej úspore. Všetkých 64 hypermarketov už dnes využíva tepelné čerpadlá a ich postupná modernizácia má zabezpečiť ešte nižšiu uhlíkovú stopu.

Lehotská upozorňuje, že rozhodujúci vplyv na zníženie emisií mala aj výmena plynových pecí za elektrické zariadenia. Vzhľadom na to, že Tesco používa energiu len z obnoviteľných zdrojov, pečenie a dopekanie pečiva vo všetkých predajniach dnes neprodukuje žiadne emisie.

Podľa nej je to jeden z príkladov, ako môžu konkrétne technologické zmeny prinášať viditeľné výsledky.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Tesco pomáha aj predajňami

Zelená stratégia reťazca však presahuje samotné predajne. Tesco investuje aj do ekologickejšej distribúcie a spolupracuje s dodávateľmi, aby dokázalo znižovať emisie v celom procese, od farmy až po regály v obchodoch. Zavádza nové vozidlá s nižšou spotrebou, školí vodičov a používa technológie, ktoré pomáhajú optimalizovať prepravu a obmedziť jej environmentálny dopad.

Pre udržateľnú budúcnosť

Dôležitou súčasťou snahy o udržateľnosť je aj komunikácia s verejnosťou. V rámci projektu „Tesco pre udržateľnú budúcnosť” reťazec priamo v predajniach informuje zákazníkov o aktivitách zameraných na ochranu životného prostredia. Cieľom je motivovať ľudí aj obchodných partnerov, aby sa do ochrany klímy zapájali aktívnejšie.

Lehotská zdôrazňuje, že zodpovednosť za riešenie klimatickej krízy nesie každý z nás. „Riziká vyplývajúce zo zmeny klímy sú reálne a dotýkajú sa nás všetkých. Len spoločnými krokmi dokážeme zabezpečiť udržateľnú budúcnosť,” dodáva.

Tesco tak ukazuje, že aj veľký maloobchodný reťazec dokáže cielene znižovať svoju uhlíkovú stopu. Vďaka dlhodobej stratégii, moderným technológiám a využívaniu obnoviteľných zdrojov sa mu darí spájať obchodné ciele s ochranou životného prostredia. Reťazec verí, že postupnými krokmi sa mu podarí dosiahnuť úplnú uhlíkovú neutralitu a zároveň inšpirovať ďalšie firmy aj zákazníkov.

txbBest Wallet mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.