Tesco odstrihlo hodnotu DPH z jedného typu výrobkov

  • Tesco chce pomôcť slovenským ženám.
  • Znižuje preto ceny dámskych hygienických potrieb.
Novinky Tesco znížilo ceny produktov pre ženy
Tesco znížilo ceny produktov pre ženy. Zdroj: shutterstock.com/JuliusKielaitis/Robert Kneschke
Okazio PCBitmarkets

Tesco, jeden z najväčších maloobchodných reťazcov na Slovensku, oznámilo významný krok v boji proti menštruačnej chudobe. Reťazec odstráni z cien produktov dámskej hygieny hodnotu dane z pridanej hodnoty. To znamená, že základné hygienické potreby budú pre zákazníčky dostupnejšie a lacnejšie.

Reťazec zlacní dámske hygienické produkty

Menštruačná chudoba, ktorá sa týka nedostatočného prístupu k potrebným hygienickým produktom počas menštruácie, je problém, ktorý zasahuje mnohé ženy a dievčatá nielen na Slovensku, ale aj celosvetovo.

Podľa prieskumu sa s týmto problémom počas svojho života stretlo až 44 % Sloveniek a 16 % s ním bojuje dodnes. Dve percenta to dokonca vnímajú ako pravidelný problém.

 

Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku uviedla:

Uvedomujeme si, že pre mnohé ženy je nákup menštruačných potrieb skutočným problémom. Ako jeden z najväčších súkromných zamestnávateľov, kde ženy tvoria až 71 % z celkového počtu kolegov a kolegýň Tesca na Slovensku, chceme svojou troškou prispieť k tomu, aby sme im túto situáciu uľahčili. Preto pokryjeme hodnotu DPH vložiek a tampónov vlastných značiek a pomôžeme ich urobiť pre naše zákazníčky ešte dostupnejšie.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Tesco pomáha ženám

Tesco sa rozhodlo pristúpiť k tejto iniciatíve s cieľom zmierniť finančný tlak na ženy, ktoré si nemôžu dovoliť pravidelný nákup týchto produktov. Odstránenie DPH z produktov dámskej hygieny je vítaným krokom, ktorý nasleduje príklady niektorých krajín, kde už došlo k zníženiu alebo úplnému zrušeniu DPH na tieto produkty.

Podľa štatistík, až jedna z desiatich dievčat na svete vynechá školu kvôli nedostatku dámskych hygienických potrieb. Na Slovensku sa tento problém týka mnohých žien a dievčat, najmä tých z nízkopríjmových rodín alebo marginalizovaných skupín.

 

Tento krok Tesca je súčasťou širšieho záväzku spoločnosti podporovať udržateľnosť a sociálnu zodpovednosť. Spoločnosť už realizovala niekoľko iniciatív zameraných na zníženie environmentálneho dopadu svojich činností a podporu lokálnych komunít.

Odstránenie DPH z produktov dámskej hygieny je ďalším krokom v tomto smere, ktorý ukazuje, že Tesco sa snaží byť nielen obchodným lídrom, ale aj pozitívnym spoločenským hráčom.

Reťazcu záleží na podpore žien, čo dokazuje aj rovnosťou v odmeňovaní zamestnancov, či ďalšími benefitmi, ktoré poskytuje svojim pracovníčkam.

txbOkazio mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.