- Súboj maloobchodníkov na Slovensku prehráva Tesco.
- Reťazec prišiel o druhé miesto v tržbách.
- Situácia sa s príchodom Biedronky môže zhoršiť.
Biedronka môže zamiešať karty
Maloobchodné reťazce sa po celý rok 2024 pripravovali na príchod nového konkurenta z Poľska, ktorý môže poriadne zamiešať karty na trhu.
Lidl, Kaufland aj Tesco otvárali nové supermarkety, pričom sa rozširovali aj do lokalít, o ktoré doposiaľ nemali záujem. Ich predajne už pribúdajú aj v malých mestečkách či väčších obciach.
Biedronka otvorí svoje slovenské obchody v mestách Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen, ďalšia predajňa by sa mala podľa medializovaných informácií nachádzať v Miloslavove.
Prevádzkovateľ siete Biedronka, portugalská skupina Jerónimo Martins, vykázal za minulý rok stratu vo výške 1,5 milióna eur, informuje Forbes. Vo svojej výročnej správe Jerónimo Martins uvádza, že rast na slovenskom a českom trhu bude pre sieť hlavnou prioritou.
Ako sa po príchode Biedronky zmenia sily maloobchodníkov na Slovensku, ukážu najbližšie roky. Kľúčové bude to, akým rýchlym tempom bude Biedronka na Slovensku expandovať, a či sa jej podarí prilákať zákazníkov od zabývaných reťazcov.