- Súboj maloobchodníkov na Slovensku prehráva Tesco.
- Reťazec prišiel o druhé miesto v tržbách.
- Situácia sa s príchodom Biedronky môže zhoršiť.
Tesco bolo ešte pred pár rokmi lídrom slovenského maloobchodného trhu. To však dnes už neplatí. Nedávno zverejnené hospodárske výsledky odhalili, že britský reťazec u nás stratil aj druhú priečku. Víťazom na slovenskom trhu je nemecký Lidl, ktorý dosiahol v minulom roku dvakrát väčší zisk ako Tesco. Na tému upozornil portál Index.
Maloobchodný reťazcom sa v roku 2023 na Slovensku mimoriadne darilo. Všetkým rástli tržby a aj zisky. Ich výsledky sa vyšplhali na nové rekordné úrovne. Sily na trhu sa však preskupili a poradie najúspešnejších maloobchodníkov sa zmenilo.
Prekvapenie: Kaufland predbehol Tesco
Britská sieť supermarketov Tesco prišla na Slovensko ešte v minulom tisícročí. Prvý hypermarket vyrástol v roku 1998 v Nitre. O desať rokov neskôr reťazec do predajní priniesol aj svoju módnu značku F&F a služby Tesco mobile.
Tesco kraľovalo slovenskému maloobchodnému trhu až do príchodu nemeckého Lidla, ktorý ho v roku 2020 prekonal v tržbách a stal sa neohroziteľným lídrom. Aktuálne sa už Tesco nachádza až na treťom mieste, pretože ho v ziskoch porazil Kaufland.
Koľko zarobili najväčšie reťazce
Tesco dosiahlo v roku 2023 tržby vo výške 1,71 miliardy eur a jeho zisk narástol na 82,32 miliónov eur, ako ukazujú dáta na Finstate.
Kauflandu sa darilo ešte lepšie, pri tržbách vo výške 1,75 miliardy eur vygeneroval zisk 93,20 miliónov eur.
Lidl sa stal jednoznačným víťazom. Jeho tržby prekonali dvojmiliardovú hranicu, čo sa doposiaľ na Slovensku nepodarilo žiadnemu maloobchodníkovi. Nemecký reťazec ukončil rok 2023 so ziskom 160 miliónov eur.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.