Tento reťazec stavia na Slovensko. Takmer polovica sortimentu je od domácich výrobcov

  • Slovenské výrobky tvoria takmer 40 % sortimentu Lidlu a toto číslo stále rastie.
  • Lidl v roku 2024 zaplatil slovenským dodávateľom viac ako 640 miliónov eur.
  • Vďaka Lidlu sa slovenské výrobky predávajú až v 28 krajinách sveta.
Ekonomika Tento reťazec stavia na Slovensko
Tento reťazec stavia na Slovensko. Zdroj: shutterstock.com/Ljupco Smokovski, Dragana Gordic
Kvakomat PC bannertxb

Lidl Slovenská republika aktívne rozvíja spoluprácu s domácimi výrobcami a neustále zvyšuje podiel slovenských produktov vo svojich regáloch.

Slovenské výrobky momentálne predstavujú takmer 40 % stáleho sortimentu a toto číslo neustále rastie. Za týmto úspechom stojí partnerstvo s približne 300 slovenskými producentmi, ktorí v roku 2024 zásobovali predajne Lidlu po celom Slovensku. Vyplýva to z príspevku na LinkedIn s názvom Lidlnoviny.

Slovenské potraviny v zahraničí

Lidl pomáha slovenským výrobkom preraziť aj v zahraničí. Z celkového počtu domácich dodávateľov až 84 vyváža svoje produkty za hranice Slovenska. V minulom roku dosiahol ich export hodnotu 101 miliónov eur, čo predstavuje viac ako 2 % z celkového ročného slovenského vývozu agropotravinárskych produktov.

„Naša spolupráca umožnila slovenským výrobkom dostať sa v minulom roku až na 28 zahraničných trhov,” hovorí Martin Nagy, obchodný riaditeľ Lidlu, ktorý v spoločnosti pracuje od roku 2004. Ako príklad úspešného exportu uvádza:

Slovenské tofu si môžu zákazníci kúpiť vo viac ako 20 európskych krajinách a slovenskú slivovicu nájdete dokonca aj vo Veľkej Británii.

Lidl zaplatil v roku 2024 slovenským dodávateľom viac ako 640 miliónov eur. Z tejto sumy tvorilo 540 miliónov eur platby za produkty predávané na Slovensku. Zvyšok smeroval za tovar vyvážaný do zahraničia.

Tri hlavné kritériá pre výber dodávateľov: kvalita, cena a objem

Lidl si vyberá dodávateľov podľa troch základných kritérií. Ide o kvalitu, cenu a objem. Nagy vysvetľuje, že pre spoločnosť je prioritou vysoká kvalita. Až po nej nasleduje konkurencieschopná cena a schopnosť stabilne dodávať dohodnuté množstvá tovaru. Podľa jeho slov reťazec kladie obrovský dôraz tiež na zodpovednosť a férovosť.

Keď sa ho pýtajú, či platia rovnaké podmienky pre slovenských aj zahraničných dodávateľov, Nagy odpovedá:

Áno, od všetkých dodávateľov vyžadujeme splnenie rovnakých kritérií. Ak však dostaneme porovnateľné ponuky, uprednostníme slovenského výrobcu pred zahraničným.

Medzi slovenskými dodávateľmi Lidlu dominujú pestovatelia ovocia a zeleniny, výrobcovia sladkostí, nápojov a pečiva. Zákazníci najviac vyhľadávajú privátne značky ako Pikok, Pilos či Mäsiarova čerstvá porcia, pod ktorými sa skrýva množstvo produktov od slovenských výrobcov.

Slovenské výrobky z Lidlu dobývajú Európu

Slovenské výrobky z Lidlu dobývajú Európu. Zdroj: shutterstock.com/Ytje Veenstra

Ako Lidl pomáha slovenským výrobcom

Lidl otvára slovenským dodávateľom dvere nielen na domáci trh, ale aj do zahraničia.

„Už roky umožňujeme našim slovenským partnerom predávať ich výrobky aj v Lidl predajniach v iných krajinách,” vysvetľuje Nagy. Ako príklady úspešného exportu menuje slovenský camembert v Česku, chladené salámy v Maďarsku, nátierky v Rumunsku, kuchynské utierky v Poľsku, syr Rival v Bulharsku a slovenské tofu vo viac ako 20 európskych krajinách.

Istota a rozvoj pre dodávateľov

Spolupráca s Lidlom prináša výrobcom istotu a príležitosti na rozvoj. „Snažíme sa byť stabilným a zodpovedným partnerom, vďaka ktorému môžu rásť aj domáci potravinári. Budujeme dlhodobé vzťahy, ktoré vytvárajú stabilitu a dôveru,” zdôrazňuje obchodný riaditeľ.

Dodáva, že vďaka férovej spolupráci môžu dodávatelia reťazca nielen zavádzať inovácie, ale aj zvyšovať kvalitu výroby a využívať najmodernejšie technológie. Ide o partnerstvo, z ktorého majú najväčší prospech zákazníci reťazca.

Lidl udržiava s dodávateľmi pravidelnú komunikáciu a ponúka im rôzne formy podpory. „Pravidelne organizujeme stretnutia s našimi dodávateľmi, pripravujeme pre nich workshopy a školenia, kde si vymieňame novinky a osvedčené postupy aj zo zahraničia,” uvádza spoločnosť. Túto spoluprácu potvrdzuje aj spoločnosť Istermeat, a.s., slovenský výrobca mäsových produktov.

Silný tím ako základ úspechu

V oddelení nákupu Lidlu pracuje viac ako 150 ľudí. „Naši kolegovia pracujú v samostatných tímoch a oddeleniach, kde zodpovedajú za tvorbu a realizáciu stratégie a cieľov. Spolupráca prebieha na vysokej profesionálnej úrovni,” opisuje Nagy fungovanie svojho tímu.

Lidl stále hľadá nových dodávateľov. Záujemcovia o spoluprácu môžu vyplniť formulár na webovej stránke spoločnosti.

Martin Nagy na záver prezrádza, čo ho na práci v nákupe najviac baví: „Najviac ma teší možnosť prichádzať s novými nápadmi a následne ich aj realizovať. Naša práca je veľmi pestrá a zahŕňa celý proces od prvotnej myšlienky až po finálnu realizáciu. Táto práca mi umožňuje meniť sny na skutočnosť.

Coinfactory PC banerBitcoin hyper mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.

Najčítanejšie články

1

Slovenská sporiteľňa vydala dôležité varovanie: Hrozí, že jej klienti prídu o peniaze

2

Slovensko zasiahla vlna nezamestnanosti: Katastrofa nás ešte len čaká

3

Slovensko kolabuje: 5 desivých signálov, že ekonomika sa rúti do krízy

4

Národná banka Slovenska bije na poplach. Slováci majú obrovský problém

5

Robert Kiyosaki: Čaká nás finančné peklo ako v 30. rokoch

PR články

eToro mení pravidlá hry: Prichádza 24/5 obchodovanie a tokenizované akcie

PR články  | 2. augusta 2025

PR článok spoločnosti eToro. eToro pokračuje vo svojom dlhodobom záväzku smerom k tokenizovanej budúcnosti a oznámilo niekoľko významných inovácií, ktoré zásadne menia spôsob, akým investori pristupujú k tradičným finančným nástrojom.

eToro prichádza z prelomovou novinkou

Bitcoin údajne smeruje na 150 000 dolárov, no majú ho prekonať tieto kryptomeny

PR články  | 30. júla 2025

PR článok Remittix. Predikcia ceny Bitcoinu je pozitívna. Po tom, čo sa pohyboval medzi 106 000 až 108 000 dolárov, analytici teraz predpokladajú ako ďalší míľnik hodnotu 150 000 dolárov.

Bitcoin údajne smeruje na 150 000 dolárov

Získajte 100 dolárov zadarmo a začnite obchodovať s kryptomenami

PR články  | 29. júla 2025 Horúca novinka

PR článok spoločnosti BITmarkets. BITmarkets prichádza s výnimočnou ponukou pre všetkých, ktorí chcú začať obchodovať s kryptomenami, no nechcú riskovať vlastné peniaze.

Obchodujte kryptomeny na BITmarkets s bonusom 100 dolárov
Horúca novinka