Táto krajina dáva stopku „spaľovákom”. Vstúpiť do nej budú môcť len elektromobily

  • Etiópia chce už teraz na svojom území zakázať autá so spaľovacími motormi.
  • Je to aj kvôli neschopnosti krajiny dovážať benzín a naftu.
  • Prioritou je aktuálne vybudovanie infraštruktúry nabíjačiek pre elektromobily.
Off topic Do tejto krajiny už spaľováky nebudú môcť vstúpiť
Do tejto krajiny už spaľováky nebudú môcť vstúpiť. Zdroj: Shutterstock.com/milosk50/Anna_Polyakova
Anycoin pc bannerCrypto All Stars mobil

Prakticky celá Európska únia sa pripravuje na to, že po roku 2035 dôjde k zastaveniu produkcie áut so spaľovacími motormi a ich úlohu prevezmú výhradne elektromobily. Jedna krajina však chce s týmto krokom prísť už teraz. Téme sa venoval motoristický portál TOPSPEED.

Je nepochybne dané, že éra áut so spaľovacími motormi je skutočne na svojom konci. Ešte síce do definitívneho kroku EÚ zostáva necelých 11 rokov, zdá sa ale, že sa tento plán už meniť nebude. K EÚ sa pripojilo dokonca niekoľko štátov USA, Kanada, Japonsko, Singapur, India a Nový Zéland.

Európska únia sa rozhodla pre boj s emisiami a prvými na rade sú spaľovacie motory. Je to však ešte dlhá cesta. Je potrebné zlepšiť nabíjaciu infraštruktúru a pripraviť sa na väčší dopyt po elektrine.

Etiópia ide svetu v elektromobilite príkladom

Etiópia ide svetu v elektromobilite príkladom. Zdroj: Shutterstock.com/andrekoehn

Druhou nevýhodou aktuálnych elektromobilov na trhu je ich vysoká počiatočná cena, ktorá aktuálne nepodlieza hranicu 20-tisíc eur. Viacero automobiliek, ako napríklad Citroen alebo Hyundai, už majú, resp. chystajú mestské modely s dojazdom okolo 300 kilometrov a cenovým stropom už spomínaných 20-tisíc eur.

Jedna africká krajina chce takúto zmenu už teraz. Reč je o Etiópii. Tá totiž minula obrovské množstvo peňazí, konkrétne hovoríme o sume 6 miliárd dolárov, na to, aby do krajiny doviedla fosílne palivá.

O reč sa prihlásil etiópsky premiér, ktorý vyhlásil, že bolo prijaté rozhodnutie, že autá nemôžu vstúpiť do Etiópie, pokiaľ nie sú elektrické. K tomu chce, samozrejme, prispôsobiť aj budovanie infraštruktúry nabíjačiek, čo považuje za svoju vysokú prioritu.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Prečo sa tak Etiópia rozhodla už teraz?

Etiópia sa k tomuto kroku neuchýlila len tak. Hlavným dôvodom je, že si už nemôže dovoliť dovážať do krajiny benzín a naftu. Môže za to nedostatok peňazí na zahraničných účtoch.

Zákaz áut so spaľovacími motormi je ale len začiatok. Súčasní majitelia vozidiel v Etiópii budú čeliť prísnym emisným kontrolám. Autá, ktoré nevyhovejú, sa budú musieť z ciest stiahnuť. Len pre informáciu, v Etiópii má podstatná časť z približne 2 miliónov áut vek viac ako 20 rokov.

Etiópia je ale na nástup elektromobilov, a s tým spojeným zákazom spaľovacích áut, skutočne dobre pripravená. Už 20 rokov investuje nemalé peniaze do energetickej infraštruktúry, pričom až 97 % jej energie pochádza z obnoviteľných zdrojov.

Ako príklad môžeme uviesť novú vodnú elektráreň, ktorá je veľmi blízko jej finálneho spustenia. Mimochodom, má ísť o najväčšiu vodnú elektráreň v celej Afrike. Ani táto stavba ale nedokáže vyriešiť problém spojený so spoľahlivosťou dodávok elektrickej energie v niektorých častiach krajiny.

Ste za zrušenie áut so spaľovacími motormi?

Prečítajte si aj: Elektrifikácia vozového parku sa policajnému zboru veľmi nevydarila. Autá jazdia častokrát vybité

txbOkazio mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.