Supermarket vyhlásil vojnu gigantom ako Nike a Adidas. Celý svet je v šoku

  • Nemecký diskontný reťazec Lidl sa rozhodol zaútočiť na športových velikánov.
  • Pre posilnenie svojej značky CRIVIT si získal tenisové legendy.
  • Cieľ je jasný: stať sa najsilnejšou značkou pohybu v Európe.
Ekonomika Lidl si získal Slovákov privátnymi značkami
Lidl si získal Slovákov privátnymi značkami. Zdroj: shutterstock.com/Craig Russel/Robson90/Ytje Veenstra
BitmarketsBitmarkets

Konkurencia reaguje na výzvu

Zatiaľ čo Lidl buduje svoju športovú impérium, Nike zápasí s poklesom svojho globálneho trhového podielu z 15,2 % v roku 2023 na 14,1 % v minulom roku, ako informuje Reuters. Naopak, Adidas zvýšil svoj podiel z 8,2 % na 8,9 %.

Decathlon, hlavný konkurent značky CRIVIT, zaznamenal v roku 2024 rast tržieb o 5,2 % na 16,2 miliardy eur, čo predstavuje silnejší rast ako 4,4 % v roku 2023.

Nová éra v športovom maloobchode

Lidl s CRIVIT-om predstavuje vážnu hrozbu pre etablované športové značky. Kombinácia atraktívnych cien, širokej distribúcie a hviezdných ambasádorov môže zmeniť pravidlá hry v európskom športovom retaile.

Otázka zostáva, či dokáže CRIVIT skutočne konkurovať kvalitou a inováciami gigantom, ako sú Nike, Adidas či Decathlon, alebo zostane len cenovo dostupnou alternatívou.

Môžeme si však byť istí – vojna o európsky športový trh sa práve začala a Lidl hodlá hrať naplno.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
Kvakomat PC bannerCoinfactory mobil baner
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.