- Nemecký diskontný reťazec Lidl sa rozhodol zaútočiť na športových velikánov.
- Pre posilnenie svojej značky CRIVIT si získal tenisové legendy.
- Cieľ je jasný: stať sa najsilnejšou značkou pohybu v Európe.
Konkurencia reaguje na výzvu
Zatiaľ čo Lidl buduje svoju športovú impérium, Nike zápasí s poklesom svojho globálneho trhového podielu z 15,2 % v roku 2023 na 14,1 % v minulom roku, ako informuje Reuters. Naopak, Adidas zvýšil svoj podiel z 8,2 % na 8,9 %.
Decathlon, hlavný konkurent značky CRIVIT, zaznamenal v roku 2024 rast tržieb o 5,2 % na 16,2 miliardy eur, čo predstavuje silnejší rast ako 4,4 % v roku 2023.
Nová éra v športovom maloobchode
Lidl s CRIVIT-om predstavuje vážnu hrozbu pre etablované športové značky. Kombinácia atraktívnych cien, širokej distribúcie a hviezdných ambasádorov môže zmeniť pravidlá hry v európskom športovom retaile.
Otázka zostáva, či dokáže CRIVIT skutočne konkurovať kvalitou a inováciami gigantom, ako sú Nike, Adidas či Decathlon, alebo zostane len cenovo dostupnou alternatívou.
Môžeme si však byť istí – vojna o európsky športový trh sa práve začala a Lidl hodlá hrať naplno.