Slovensko masívne zaplavujú predajne so superlacným tovarom. Slováci sa v súčasnosti pri nákupoch zameriavajú práve na cenu produktov a tak obchodné reťazce s lacným diskontným tovarom u nás rastú ako huby po daždi. V našom nedávnom článku sme vás informovali o raketovej expanzií zahraničného reťazca Acion, ktorý u nás počas roka 2023 otvoril už 12 maloobchodných predajní s diskontným tovarom. Holandský reťazec pokračuje v rozširovaní počtu prevádzok aj naďalej. Pre Slovákov sú ultranízke ceny veľkým ťahákom.
Action pokračuje v masívnej expanzií
V súčasnosti ponúka reťazec Action lacný diskontný tovar v deviatich slovenských mestách. V Bratislave nájdeme tri jeho predajne, ďalšie sú rozmiestnené po všetkých kútoch Slovenska. Zákazníci môžu navštíviť tieto obchody v Martine, Rimavskej Sobote, Kežmarku, Michalovciach, vo Zvolene, Trnave, Topoľčanoch a dve predajne v Spišskej Novej Vsi. Slováci v týchto obchodoch môžu nájsť každý deň až 1 500 produktov s cenou nižšou ako 1 euro.
Portál Aktuality informoval, že Action momentálne pracuje na príprave šiestich ďalších predajní na Slovensku. Päť z nich stihne otvoriť ešte v tomto roku a jednu začiatkom roka 2024. Objavia sa v trnavskom a nitrianskom Maxe, prešovskom Novume, ale aj v Skalici, Malackách a Ružomberku.
Na svojej webovej stránke Action uvádza, že aj naďalej hľadá ďalšie nové priestory, ktoré by ešte viac zvýšili jeho podiel na slovenskom trhu. „Keďže chceme byť čo najbližšie k našim zákazníkom, neustále hľadáme príležitosti na otvorenie predajní v nových oblastiach a partnerov na spoluprácu.”
„Na Slovensko len prichádzame, ale náš potenciál naďalej rásť a rozširovať sa je naozaj vysoký.”
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Slováci zmenili nákupné správanie, lacný tovar pochováva tradičné značky
Na Slovensku expandujú nie len diskontné reťazce ako Action, Pepco, Kik či Tedy. Chystá sa k nám aj poľská Biedronka so svojou sieťou lacných potravín. „Proces spustenia prevádzky v novej krajine je viacstupňový a časovo náročný, takže konkrétne informácie o prvých predajniach možno očakávať najskôr o niekoľko mesiacov,” povedal pre Aktuality šéf z odboru pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Arkadiusz Mierzwa.
Slováci si lacný tovar mimoriadne obľúbili, čoho dôkazom je aj pokles nákupov v tradičných predajniach. Kedysi veľmi obľúbená sieť predajní Studio Moderna, pod ktoré patria značky Top Shop, Dormeo aj Delimano zaznamenala extrémny pokles ziskov a dostala sa do hlbokej straty. Výsledkom toho bolo ukončenie jej činnosti na Slovensku a vyhlásenie konkurzu, o tejto téme sme vás informovali pred niekoľkými dňami.
Nákupné správanie Slovákov sa v posledných rokoch výrazne zmenilo. Hlavným dôvodom bol silný nárast cenovej hladiny. Najmä ekonomicky slabšie skupiny spotrebiteľov ani nemajú inú možnosť ako sa sústrediť pri nákupoch na čo najnižšie ceny. Z tejto skutočnosti ťažia práve zahraničné reťazce so superlacným tovarom, ktoré masívne zaplavujú slovenský trh.
Prečítajte si aj: Obľúbená aplikácia už o pár dní definitívne skončí. Ktorí Slováci sa s ňou rozlúčia?