- Inšpektori odhalili nekvalitné LPG na štyroch čerpacích staniciach na Slovensku.
- Nekvalitné palivo môže poškodiť motor a zvýšiť škodlivé emisie.
- Tankujte na overených čerpacích staniciach a sledujte správanie vozidla.
Ceny rástli proti európskemu trendu
Analytik 365.bank Tomáš Boháček potvrdil, že slovenské pumpy zvyšovali ceny v čase, keď v Európe palivo zlacňovalo. „Očakávame pokles cien domácich palív, pokiaľ výrobcovia opäť nenavýšia svoje marže podobne ako minulý týždeň,” vysvetľuje Boháček pre portál webnoviny.sk.
Napriek nedávnemu zvýšeniu DPH motoristi tankujú lacnejšie než vlani. Benzín stojí o 13 centov menej a nafta o 7 centov menej v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Ako si stojíme oproti susedom?
Zlacňovanie zasiahne celý región, pričom Česko si udrží pozíciu krajiny s najlacnejším benzínom. Ceny tam klesnú výrazne pod 1,40 eura, podobne ako v Poľsku.
V Maďarsku a Slovinsku očakávajú pokles cien benzínu hlboko pod 1,50 eura. Podobný trend zasiahne aj Rakúsko a Chorvátsko.
Pri nafte zostane Česko najlacnejšie s cenami okolo 1,35 eura. Poľsko ponúkne naftu lacnejšie než Slovensko s cenami približujúcimi sa k 1,40 eura.
Slovensko verzus Európska únia
„Slováci tankujú benzín v priemere o 10 centov lacnejšie než motoristi v EÚ a o 16 centov lacnejšie než v krajinách eurozóny. Naftu máme o 7 centov lacnejšiu než priemer EÚ a o 9 centov lacnejšiu než priemer eurozóny,” objasňuje Boháček.
Napriek tomu ceny benzínu v 14. týždni tohto roka paradoxne stúpli. Natural 95 stál 1,55 eura za liter, 98-oktánový benzín 1,762 eura a liter nafty 1,493 eura.
„Za rastom cien vidíme pravdepodobne zvýšenie marží domácich výrobcov, pretože všetky trhové ukazovatele naznačujú, že ceny by mali klesať,” kritizuje Boháček.
Analytici sa zhodujú, že obchodné vzťahy medzi Čínou a USA budú naďalej ovplyvňovať ceny ropy, no výraznejší rast cien nepredpokladajú. Slovenských motoristov tak čaká obdobie priaznivejších cien na čerpacích staniciach.