Streamovacie platformy z pohľadu investora: Zlatá baňa alebo nevýhodná investícia?

  • Analytik XTB Tomáš Vranka vypracoval na túto tému nový report, kde rozoberá súčasný stav streamovacieho sektora.
  • Zistite, či sa takáto investícia oplatí.
PR články Streamovacie platformy z pohľadu investora
Streamovacie platformy z pohľadu investora. Zdroj: shutterstock.com/QubixStudio

Snáď žiadny iný fenomén nezmenil v posledných rokoch svet zábavy a sledovania obsahu toľko ako streamovanie. Predtým sme boli zvyknutí vidieť film v kine, potom si požičať alebo kúpiť napríklad kazety či DVD alebo čakať, až bude film v televízii. Streamovanie však tento model úplne opustilo a zrazu je množstvo obsahu dostupné online na pár kliknutí za pár dolárov mesačne. Z toho, samozrejme, ťaží najmä spotrebiteľ, ktorý nemusí sledovať reklamy a môže si pustiť takmer čokoľvek v čase, ktorý mu vyhovuje. Ako si však tento sektor vedie z investičného hľadiska? Stoja streamovací giganti za pozornosť investorov?

Analytik XTB Tomáš Vranka vypracoval na túto tému nový report, kde rozoberá súčasný stav streamovacieho sektora.

To, čo je dobré pre zákazníka, zďaleka nemusí byť dobré pre spoločnosť, ktorá platformu prevádzkuje. V minulosti mnoho mediálnych spoločností prevádzkovalo aj káblovú televíziu, za ktorú museli ľudia v USA platiť vysoké desiatky dolárov mesačne. Ľudia boli tiež viazaní, napríklad na dva roky, a na konci viazanosti im operátor ponúkal nejakú zľavu, takže zákazník často u operátora zostal alebo nemal inú možnosť.

Okrem toho televízia tiež produkovala veľa lacného obsahu a mala veľké príjmy z reklamy. Potom ale prišlo streamovanie, ktoré postupne vytláča klasickú televíziu snáď všade na svete. Ekonomika tohto biznisu je ale úplne iná. Platformy stoja pár dolárov mesačne, niektoré verzie ani neobsahujú reklamy, neexistujú žiadne zákaznícke záväzky a platformy musia minúť desiatky miliárd dolárov za produkciu alebo marketing, aby prilákali divákov.

Aktuálne dáta ukazujú, že zákazníci sú veľmi nestáli a často menia platformy

Aj keď sa údaje líšia podľa obdobia alebo regiónu, všeobecne platí, že streamovacie platformy priebežne získavajú a strácajú predplatiteľov. Nasledujúci obrázok ukazuje mesačnú mieru odchodu zákazníkov jednotlivých streamovacích platforiem. Vidíte, že najlepšou platformou je v tomto ohľade Netflix, ktorý má stále mesačnú mieru odchodu 3,4 %, teda asi 40 % ročne. Inými slovami, pri Netflixe 4 z 10 ľudí každý rok zrušia svoje predplatné. Ak sa pozrieme na ostatné platformy, údaje sú ešte horšie. Pri Disney+ sa ročné číslo pohybuje okolo 60 % a pri HBO Max je to dokonca 84 %. To dáva streamovacím platformám vysokú mieru neistoty ohľadom budúcich peňažných tokov.

V tomto odvetví je teda aktuálne mnoho problémov, ale streamovacie platformy prichádzajú na to, ako sa z nich dostať. V skutočnosti žiadna z nich, okrem Netflixu, na streamovaní nezarába a skúša najrôznejšie nové metódy, ktoré im majú pomôcť. Je jasné, že streaming tu s nami už zostane, avšak ktorá spoločnosť bude víťazom tohto sektora, sa bude ešte len rozhodovať.

Ak sa chcete o tomto segmente dozvedieť viac, analytický report Tomáša Vranku nazvaný „Kto vyhrá streaming wars?” je na stiahnutie zadarmo tu: 

Stiahnuť report

V materiáli sa dozviete:

  • na čom stojí úspech streamovacích platforiem,
  • aké rozdiely existujú medzi klasickou TV a streamingom,
  • akým obsahom sa teraz vyznačujú streamovacie platformy,
  • konkrétne dáta jednotlivých spoločností – komu a v čom sa darí, kto sa naopak trápi,
  • aký názor má na toto odvetvie Jaroslav Brychta a ďalší analytici XTB.

Investovanie je rizikové. Investujte zodpovedne.

Najčítanejšie články

1

Veľká zmena: Žiadna 23 % DPH sa nekoná. Rozhodnutie vlády prekvapilo

2

Biedronka prekvapuje aj Poliakov. Žasnú nad jej rozhodnutím týkajúcim sa Slovenska

3

Sociálna poisťovňa hľadá ľudí. Okrem platu 2 700 eur ponúka jedinečné benefity

4

V peňaženke možno nosíte vzácnu dvojeurovku. Vyšla len pred pár dňami

5

Veľká slovenská banka odstaví svoje elektronické služby. Na toto buďte pripravení

PR články

Z vrcholu na dno: Neuveriteľný príbeh pádu spoločnosti Intelu

PR články  | 26. septembra 2024

PR článok XTB. Intel, kedysi neotrasiteľný líder v oblasti procesorov, čelí v posledných rokoch dramatickému obratu svojho osudu.

Úpadok spoločnosti Intel

Investujte ako šampión: XTB predstavuje Zlatana Ibrahimovića ako tvár revolúcie vo financiách

Ľuboš Kovár  | 24. septembra 2024 Horúca novinka

Fintech gigant XTB spája sily s futbalovou legendou v prevratnej marketingovej kampani zameranej na investičné riešenia budúcnosti.

XTB predstavuje nového ambasádora značky
Horúca novinka

XTB ohlásilo exkluzívnu novinku: Víta nového ambasádora - Zlatana Ibrahimoviča

PR články  | 23. septembra 2024

XTB, popredná investičná platforma, ktorá nedávno oslávila svoje 20. výročie, prichádza s veľkou novinkou pre svet investovania.

XTB má nového ambasádora