- Platforma sa môže pochváliť významnou používateľskou základňou presahujúcou 560-tisíc registrovaných účtov.
- Plánuje podobné kroky aj konkurenčná platforma?
- Nejde o prvé zvyšovanie cien na slovenskom trhu, podobný krok urobili aj veľké mená.
Konkurenčná platforma Voyo od Markízy sa momentálne stáva cenovo výhodnejšou alternatívou s mesačným predplatným 5,99 eura za základný balík. Voyo sa teší významnej popularite s takmer miliónom predplatiteľov v Česku a na Slovensku, čím sa radí medzi najúspešnejšie streamovacie služby v regióne.
Napriek tomu, že Markíza zatiaľ oficiálne neoznámila žiadne cenové úpravy, situácia sa môže zmeniť. „Cenu predplatného pravidelne vyhodnocujeme, prípadné zmeny novým i existujúcim zákazníkom včas oznámime,” uviedli zástupcovia spoločnosti.
Náznaky možného zdraženia už prenikli z českého trhu, kde sa očakáva nárast o približne 1 až 2 eurá.
Obe služby sa snažia konkurovať zahraničným gigantom jedinečným obsahom. JOJ Play ponúka okrem vlastnej tvorby aj športový obsah vrátane Tipos extraligy a zápasov slovenskej hokejovej reprezentácie. Voyo zase láka na prémiové športové prenosy vrátane Formuly 1, Ligy majstrov či NHL.
Zdražovanie streamovacích služieb nie je prekvapivým krokom, keďže podobný trend sledujeme aj u svetových poskytovateľov. Otázkou zostáva, ako sa k situácii postaví konkurencia a či sa cenový nárast prejaví aj na počte predplatiteľov.