- Cena hodinového SMS lístka ZSSK sa zvýši na 3 eurá.
- Dvojhodinový lístok vo Vysokých Tatrách bude stáť dvojnásobne viac.
- ZSSK zavádza minimálne cestovné jedno euro pre všetky vnútroštátne spoje.
Koniec bezplatných miesteniek
Ďalšou významnou zmenou je zrušenie bezplatných miesteniek v 2. triede k lístkom od 10 eur. Cestujúci si ich budú musieť dokúpiť podľa vlastnej potreby. V 1. triede zostávajú miestenky bezplatné a ich ceny sa nemenia.
ZSSK tiež zjednodušuje systém SMS lístkov. „Na tratiach TEŽ a OŽ si cestujúci kúpia SMS sieťové lístky, ktoré zahŕňajú aj prepravu bicykla či batožiny,” uviedol hovorca. Spoločnosť ruší málo využívaný 20-minútový lístok a zavádza nový, jednoduchší model pre TEŽ, OŽ a osobné vlaky.
ZSSK upravuje aj výšku pokút za cestovanie bez lístka. „Zavádzame možnosť uhradiť pokutu aj v pokladnici, pričom platí jednoduchý princíp – čím skôr cestujúci pokutu zaplatí, tým nižšiu sumu uhradí,” vysvetľuje hovorca.
„Týmto krokom sprehľadňujeme pravidlá a motivujeme cestujúcich k férovému plateniu cestovného,” dodáva Drevický. „Chceme, aby ľudia pochopili, že cestovanie načierno sa neoplatí, ale zároveň im dávame šancu napraviť svoje pochybenie za primeranú cenu.”
Poplatky za nákup v pokladnici alebo vo vlaku
ZSSK v polovici marca tohto roka taktiež výrazne zmenila svoj prístup k predaju cestovných lístkov. Spoločnosť zaviedla nové servisné poplatky pri klasickom nákupe lístkov, čím chce motivovať cestujúcich k využívaniu digitálnych kanálov.
„Už dnes si takmer polovica našich zákazníkov kupuje lístky cez internet alebo mobilnú aplikáciu,” uviedol vtedy generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. Železnice chcú tento trend ešte posilniť. Kto si teda kúpi lístok v pokladnici, zaplatí navyše jedno euro. Pri nákupe priamo vo vlaku si cestujúci priplatí až tri eurá.
ZSSK myslí aj na skupiny, pre ktoré môže byť digitálny nákup problematický. Servisný poplatok sa netýka seniorov od 62 rokov, ľudí nad 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou.