Slovenský televízny trh sa mení. Z obrazoviek zmiznú populárne stanice

  • Koniec roka 2025 prinesie zánik MTV kanálov ako MTV 80s, MTV 90s a ďalších.
  • Zmiznú aj tematické stanice Comedy Central a Paramount Network pre maďarsky hovoriacich divákov.
  • Hudobné kanály MTV sa stali kultovými, vysielali bez reklám a ponúkali klipy nonstop.
Ekonomika Z obrazoviek zmiznú populárne stanice
Z obrazoviek zmiznú populárne stanice. Zdroj: shutterstock.com/Kaspars Grinvalds
Best Wallet PCeToro mobil

Slovenský televízny trh čaká výrazná zmena. Do konca roku 2025 definitívne skončí vysielanie niekoľkých ikonických hudobných staníc, ktoré sprevádzali generácie divákov po celé desaťročia.

Podľa informácií portálu Živé.sk sa koniec roku 2025 stane symbolickým medzníkom, keď z televíznych obrazoviek navždy zmiznú obľúbené programy pod značkou MTV. Diváci sa budú musieť rozlúčiť so stanicami Club MTV, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits a taktiež s programom MTV Live HD.

Nepotešia sa ani maďarskí diváci

Zrušenie sa nedotkne len hudobných kanálov. Koniec čaká aj tematické stanice Comedy Central a Paramount Network. Tie boli určené pre maďarsky hovoriace publikum a nachádzali sa v ponuke slovenských operátorov.

Spomínané kanály na slovenskom trhu predáva spoločnosť Axocom, ktorá sa však k ukončeniu programov nechcela vyjadriť konkrétne. „Bohužiaľ, my tieto informácie nemáme,” uviedol zástupca firmy Tomáš Holý, čím potvrdil, že oficiálne stanovisko zatiaľ chýba.

Hudobné kanály MTV sa stali kultovými najmä vďaka svojej špecifickej ponuke.

Hoci vysielali len v štandardnom rozlíšení (s výnimkou MTV Live HD), ich najväčšou výhodou bolo neprerušované vysielanie. Na slovenskom trhu nevysielali reklamy, čo divikom umožňovalo sledovať hudobné klipy bez akýchkoľvek prerušení – dnes už v televíznom priestore vzácny luxus.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Nostalgia za konkrétnymi dekádami

Jednotlivé stanice ako MTV 80s či MTV 90s ponúkali nonstop hudobný obsah z konkrétnych desaťročí, čo oslovilo široké spektrum divákov rôznych vekových kategórií. Programy MTV distribuovalo množstvo operátorov, čo im zabezpečilo výbornú pozíciu na trhu. Práve preto zostáva nejasné, prečo sa ich prevádzkovateľ rozhodol pre radikálny krok.

Po ukončení týchto programov na trhu zostane len MTV Europe, ktorá vysiela v lokalizovanej podobe s českými titulkami. Táto stanica sa však na hudbu zameriava len okrajovo. Ponúka totiž najmä reality šou a zábavný obsah.

Nedávno skončila aj kresťanská stanica

Televízia Noe, ktorá začala svoje vysielanie v roku 2006, sa za takmer dve dekády etablovala ako významný hráč v oblasti náboženského obsahu. Stanica si počas svojho pôsobenia získala širokú základňu divákov, ktorí si obľúbili jej duchovne zameraný program a kvalitnú produkciu.

Po januári 2025 však zo slovenských obrazoviek zmizla.

Nízky záujem

„Ekonomické faktory a klesajúci záujem o satelitný príjem nás prinútili prehodnotiť našu stratégiu vysielania,” vysvetľuje vedenie televízie Noe svoje rozhodnutie. Satelitná distribúcia predstavuje v súčasnosti jednu z najnákladnejších foriem šírenia televízneho signálu.

Kombinácia vysokých prevádzkových nákladov s menšiacim sa počtom divákov, ktorí využívajú satelitný príjem, viedla k nevyhnutnému kroku. Zmena sa výrazne dotkla najmä používateľov satelitnej platformy Skylink, kde bola TV Noe dlhodobo dostupná v nekódovanej forme.

Televízia Noe však ubezpečuje svojich divákov, že nejde o definitívny koniec pôsobenia. „Naďalej zostávame verní našim divákom a pokračujeme vo vysielaní prostredníctvom iných, modernejších platforiem,” zdôrazňujú predstavitelia stanice.

Coinfactory PC banerCoinfactory mobil baner
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.