- Významným trendom je napríklad príchod takzvaných eurových obchodov.
- Hoci Biedronka bude meškať, Slováci sa jej čoskoro dočkajú.
- Aké veľké mená vstúpia v roku 2025 na slovenský trh?
Analytici predpokladajú, že príchod nových hráčov prinesie zvýšenú konkurenciu a môže viesť k stabilizácii cien v jednotlivých segmentoch. Zákazníci by mali profitovať nielen z väčšieho výberu, ale aj z konkurenčného boja, ktorý často vedie k lepším cenám a službám.
Pre existujúce reťazce to znamená nutnosť prispôsobiť sa novej situácii. Najmä príchod Biedronky môže výrazne zamiešať kartami na trhu s potravinami, kde bude priamym konkurentom pre Lidl, Kaufland, Tesco či COOP Jednotu.
Novembrový éter slovenských rádií ožil pútavou reklamnou kampaňou, ktorá reaguje na aktuálnu tému zdražovania potravín. Prostredníctvom symbolickej postavy lienky komunikuje nový obchodný reťazec Biedronka svoj vstup na slovenský trh, pričom sľubuje významné úspory pri nákupoch.
Spoločnosť sa na svojom slovenskom webe prezentuje ako predajca, ktorý prinesie kombináciu dostupných cien a vysokej kvality. Zákazníkom sľubuje bohatý výber domácich produktov – od slovenského mäsa cez mliečne výrobky až po čerstvé ovocie a zeleninu od lokálnych dodávateľov.
Odborníci tento vývoj vítajú. Analytik Ľubomír Drahovský pre TVnoviny zdôraznil, že príchod nového silného hráča na trh vytvorí zdravé konkurenčné prostredie.
Obchodné reťazce budú nútené vzájomne sledovať svoje cenové politiky, čo vytvorí značný tlak na znižovanie cien.
Práve diskontný formát, ktorý Biedronka predstavuje, má podľa neho najlepšie predpoklady ponúknuť spotrebiteľom cenovo výhodný nákup potravín.