- Spoločnosť Directmarketing rozposiela pamätné mince.
- Na strane prijímateľa ale stojí zákon o ochrane spotrebiteľov.
- Podľa neho adresát nie je povinný uhradiť požadovanú cenu ani iné náklady.
Právnik radí, že v žiadnom prípad nemáte prevziať obálku, pokiaľ nepoznáte odosielateľa. Pokiaľ ju ale aj prevezmete, na vašej strane stojí zákon o ochrane spotrebiteľov platný od júla tohto roka. V ňom je celá vec jasne definovaná.
Spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovať produkt, ktorý mu obchodník dodal alebo poskytol bez objednávky. Pôjde totiž o nevyžiadané plnenie.
To v jednoduchosti znamená, že adresát nie je povinný uhradiť požadovanú cenu ani iné náklady. Taktiež sa netreba nechať zastrašiť rečami o exekútoroch. Na výzvy nereagujte alebo odpovedzte s vysvetlením, že išlo o nevyžiadané plnenie.
Aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) už má svoje skúsenosti so spoločnosťami DirectMarketing OU a DirectMarketing SK. Tie ako sídlo uvádzajú adresu Partizánska cesta 94 v Banskej Bystrici. Pri kontrolách SOI zistila, že sa tam sídlo spoločnosti nenachádza.
Pretože obchodník nespolupracuje s orgánom dohľadu, nereaguje na zaslané výzvy, boli pripravené podklady na začatie správneho konania o uložení poriadkovej pokuty za marenie výkonu kontroly.
Spoločnosti pritom nie sú zapísané v slovenskom obchodnom registri, ale sú z Estónska. Okrem toho pôsobia aj v Slovinsku a Chorvátsku. Hlavným predajným nástrojom je telemarketing. Predávajú tak doplnky výživy, kozmetické masky, medaily a pamätné mince.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.