- Ministerstvo vnútra varuje Slovákov pred ničivou vlnou podvodov.
- Tí, ktorí si nedajú pozor, prídu o peniaze na bankovom účte.
- Podvod zneužíva tvár veľkej banky aj populárnej streamovacej platformy.
Ministerstvo vnútra varuje:
Ak na takéto správy zareagujete a zadáte svoje údaje, podvodníci vám môžu okamžite vybrať z účtu všetky peniaze.
Druhá nebezpečná správa, ktorá aktuálne ohrozuje Slovákov, prichádza od falošného Netflixu. Ak podvodník natrafí na ľudí, ktorí sú skutočne predplatiteľmi tejto platformy, má veľkú šancu, že ich oblafne.
SMS-ka vás informuje o tom, že vaša posledná platba za streamovacie služby bola odmietnutá. Ak nechcete, aby bol váš užívateľský účet pozastavený, máte potvrdiť svoje platobné údaje.
Scenár, ktorý sme opísali v predchádzajúcej časti článku, sa, samozrejme, zopakuje aj tu. Slováci, ktorí si neuvedomia, že ide o podvod, a zľaknú sa toho, že prídu o svoj Netflix, sprístupnia podvodníkom svoje bankové údaje a všetky ich peniaze sa z bankového účtu v priebehu okamihu jednoducho vyparia.
Nechcete sa stať obeťou podvodu? Toto sú základné pravidlá
Spoločným znakom väčšiny smishingových podvodov je to, že útočníci sa snažia u svojich obetí vyvolať potrebu rýchlej reakcie. Vyvíjajú časový nátlak a urgujú obete, aby konali čo najskôr.
Vždy treba mať na pamäti, že oficiálne spoločnosti si nikdy nevyžiadajú citlivé údaje cez SMS. Ak dostanete podobnú správu, nikdy neklikajte na priložený odkaz a v žiadnom prípade nezadávajte údaje z platobnej karty či iné osobné informácie.
Vždy si overte informácie priamo na oficiálnej webovej stránke alebo v mobilnej aplikácii danej spoločnosti. Buďte ostražití voči nezvyčajným doménam alebo podozrivým odkazom.
Ak máte akékoľvek pochybnosti, kontaktujte priamo zákaznícku podporu príslušnej spoločnosti. Chráňte si svoje osobné a finančné údaje predtým, než na niečo zareagujete, vždy sa zamyslite, či by vám reálna spoločnosť takúto žiadosť skutočne poslala.
Ministerstvo vnútra apeluje:
Dávajte si pozor na svoje údaje! Predtým, než odpoviete na akúkoľvek podozrivú správu, zamyslite sa, či by vám reálna spoločnosť skutočne poslala takúto výzvu. Ak máte pochybnosti, obráťte sa na zákaznícku podporu danej spoločnosti.